Re: blokada niektorych stron i aktualizacji

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sun 02 Nov 2008 - 00:37:09 MET

Użytkownik " jontek" <jontek69@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:geim4p$5sb$1@inews.gazeta.pl...
> Sprawa wyglada tak, ze zalapalem jakos :) trojana. Byl to
> najprawdopodobniej
> ExpDwnldr. Po kilku godzinach walki udalo sie go wywalic. Niestety
> narobil on
> szkod. Zauwazylem, ze od czasu tej infekcji avast nie moze sie
> polaczyc ze
> swoimi serwerami zeby pobrac aktualizacje. To samo dotyczy SpyBota. Po
> porstu

W ogóle?

> nie moze sie polaczyc. Malo tego - nie moge wejsc na strone SpyBota
> zeby
> sobie pobrac aktualizacje i recznie zainstalowac. To samo ze strona
> avasta.
> Po prostu z poziomu mojego komputera ona nie istnieje.

Nie odnaleziono serwera, czy coś w tym stylu?
Czy może "strona zablokowana", etc?
Jeśli to drugie, to sprawdź w regułkach Avasta, czy nie "wpisałeś" danej
strony na listę blokowanych.
Jeśli to pierwsze... to zrób na dzień dobry to, co w wyjaśnieniu
odnośnika (1).

> Orientuje sie ktos gdzie w systemie takie rzeczy moga byc poblokowane?
> Dodam,
> ze windowsowa zapore mam wylaczona zupelnie i nadal jest tak samo.
> Firewalla

Jeśli to jest to, co przypuszczam, to żadna zapora nie ma znaczenia.

> teraz juz nie ma zadnego. Wobec tego jak cos takiego moze byc
> blokowane? Ma
> ktos jakis pomysl? :) Bede bardzo wdzieczny za jakas pomoc...

Szalenie prosto - wyjaśnienie za moment (1)

> Uzywam PC z Windows XP Pro SP2.

Nie ma znaczenia w tym momencie co.

(1) Zacznij tak:
Odnajdź plik hosts, jego lokalizacja, to przeważnie
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC\HOSTS.
Plik nie ma rozszerzenia.
Otwórz go dowolnym edytorem, notepad w zupełności wystarczy.
Jeśli system nie był dostosowany np. do P2P (dla programu WinMX, który
nadal działa), etc., to w tym pliku powinien być tylko jeden aktywny
wpis, jak w linijce poniżej, może się różnić ilością spacji:
127.0.0.1 localhost
Jeśli w tym pliku znajdziesz inne wpisy tak skierowane, czy w ogóle,
wpisy stron, serwerów, których nic w normalny sposób nie powinno macać,
to je usuń, UPRZEDNIO zachowując plik hosts gdzieś na boku, wystarczy
skopiować go w tym samym katalogu np. do pliku hosts.bak, lub innego,
aby się nazwy nie konfliktowały, usunąć wszystkie podejrzane wpisy,
pamiętaj, że wpis zaczynający się od znaku # jest uznawany za komentarz
i nie brany pod uwagę. Zapisz plik i zamknij edytor, zmiany działają
natychmiast.
Ale zrób jeszcze jedno - otwórz okno wiersza poleceń, czyli emulator
DOS-a, tak najlepiej, wpisz po kolei:
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
Poczekaj, aż zadziała ostatnia komenda (do ok. 1 minuty niekiedy) i
zamknij okno niby-DOSowe komendą exit.
Jeśli to nie zadziała, wejdź we właściwości połączenia Start, Panel
Sterowania, Połączenia sieciowe i internetowe, Połączenia sieciowe,
prawoklik na właściwym połączeniu i zadaj Napraw.
Jeśli to nie zadziała, napisz, będziemy szukać dalej.

--
D4
Oddaj krew dla Filipa...