Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 19 Jul 2008 - 13:19:42 MET DST

Dnia Sat, 19 Jul 2008 13:00:35 +0200, Paweł Goleń napisał(a):

> Nic dodać, nic ująć. Szyfrując dane przy pomocy EFS ma się jedynie
> GŁĘBOKIE PRZEKONANIE, że są one zaszyfrowane, podczas gdy ich
> niezaszyfrowana kopia może znajdować się w wielu miejscach w systemie.

A kto Ci broni zaszyfrować także i te miejsca?

> przypadku utraty laptopa (bo rozmawiamy o tego typu przypadkach)

Sądziłem, że rozmawiamy bardziej ogólnie.

> nie
> zamierzam się zastanawiać, czy ktoś te dane odzyska, czy nie będzie mu
> się chciało. Wolę mieć zaszyfrowany cały dysk. Jeśli chodzi o pamięci
> USB, to też nie przenoszę na nich istotnych danych w formie jawnej,
> nawet jeśli przenoszę je z jednego komputera na drugi na dystansie
> wyciągniętej ręki.

Ty - tak. A jaki masz wpływ na zachowanie prezesa? Nie wpuszcza
sprzątaczki do gabinetu?

Reasumując tę przydługą dyskusję, przydatne jest zarówno szyfrowanie
partycji, jak i EFS. To pierwsze dla roztargnionych paranoików gubiących
laptopy, to drugie dla użytkowników narażonych na zwyczajowe zagrożenia
podczas pracy w obcych sieciach na wyjazdach służbowych i na wyłuskanie
danych pod ich nieobecność na nośnikach wymiennych. Jedno nie zastąpi
drugiego. Niestety.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/