Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Sat 19 Jul 2008 - 13:00:35 MET DST

Tomasz Chmielewski wrote:

> A to dane tak po prostu "wyciekaja" przez internet czy na pamieci USB?
>
> Bo na powyzsze mozna miec wplyw, a na to, ze jakis program zapisze sobie
> kopie w katalogu, o ktorym nie mamy pojecia - niekoniecznie.

Nic dodać, nic ująć. Szyfrując dane przy pomocy EFS ma się jedynie
GŁĘBOKIE PRZEKONANIE, że są one zaszyfrowane, podczas gdy ich
niezaszyfrowana kopia może znajdować się w wielu miejscach w systemie. W
przypadku utraty laptopa (bo rozmawiamy o tego typu przypadkach) nie
zamierzam się zastanawiać, czy ktoś te dane odzyska, czy nie będzie mu
się chciało. Wolę mieć zaszyfrowany cały dysk. Jeśli chodzi o pamięci
USB, to też nie przenoszę na nich istotnych danych w formie jawnej,
nawet jeśli przenoszę je z jednego komputera na drugi na dystansie
wyciągniętej ręki.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl