Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Sat 19 Jul 2008 - 13:54:34 MET DST

Michal Kawecki wrote:
> A kto Ci broni zaszyfrować także i te miejsca?

EFS? To, że nie koniecznie wiem, jakie to miejsca i nie chce mi się ich
szukać?

> Sądziłem, że rozmawiamy bardziej ogólnie.

Większa jest szansa utraty laptopa, niż komputera stacjonarnego. Biura
firmy mogą podlegać odpowiedniej ochronie fizycznej, laptop noszony
przez pracownika - już nie.

> Ty - tak. A jaki masz wpływ na zachowanie prezesa? Nie wpuszcza
> sprzątaczki do gabinetu?

Jest drobna różnica między powiedzeniem prezesowi "nie używaj pendrive"
a "nie używaj Worda".

> Reasumując tę przydługą dyskusję, przydatne jest zarówno szyfrowanie
> partycji, jak i EFS. To pierwsze dla roztargnionych paranoików gubiących
> laptopy, to drugie dla użytkowników narażonych na zwyczajowe zagrożenia
> podczas pracy w obcych sieciach na wyjazdach służbowych i na wyłuskanie
> danych pod ich nieobecność na nośnikach wymiennych.

Niestety, mylisz się w tym podsumowaniu ograniczając korzystających z
szyfrowania na poziomie dysku do paranoików, którzy gubią laptopy.
Szyfrowanie dysku jest środkiem zaradczym przeciw konkretnym
scenariuszom prowadzonym do realizacji konkretnych zagrożeń. Jeśli
skutek realizacji tych zagrożeń jest istotny, należy im przeciwdziałać.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl