Re: Vista za 30 zł - instalacja na XP

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 04 Jun 2008 - 22:41:30 MET DST

Użytkownik "ALGI" <asssik@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomości
news:13jlfxsm78urh$.1ikrbpn8u2yof.dlg@40tude.net...
> Ehh.. gdzie te czasy gdy się optymalizowało config.sys/autoexec.bat ;)

Ja pamiętam, był sobie taki program - MemMaker, się odpalałoi, trzy razy
bujał się z restartem kompa i znajdował najlepszą, jego zdaniem,
konfigurację. Jak się dodało jakiś sterownik TSR, to trzeba było bujanie
się powtarzać :)
Dos z Wind 9x już był trochę inteligentniejszy i (memmaker działał na
nim) w zasadzie dopieszczanie bajtów nie było już potrzebne - robiło się
samo (sprawdzałem - różnice tak nikłe, o ile w ogóle, że sie nie
opłacało). Jedynie w polskim W98 wydanie pierwsze (to z OE4) był babol w
IO.SYS powodujący, że część sterowników ładowała się do pamięci
podstawowej, zamiast do górnej, mimo deklaracji device=himem i
device=emm386, oraz dos=high,umb (1). Wystarczylo jednak podmienić na
IO.SYS z wersji drugiej (tej z OE5) i problem znikał.

(1) parametry pominąłem.

--
D4
Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych.