Re: Vista

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Tue 04 Mar 2008 - 14:01:37 MET

On 4 Mar, 11:57, "1634RACINE" <1634RAC...@1634RACINE.pl> wrote:

> Dlaczego ?
> (w sumie, to ja nawet chcialbym zapytac co tak naprawde _zmusza_ , ale co
> _konkretnie_ zmusza do przejscia z w2k na xp...]

z W2K na XP czy Vistę - obróbka video. W czasie zrzutu filmu z taśmy
DV jeżeli włożysz np. klucz USB to zaraz gubią się klatki, bo
zainicjowanie napędu pochłania w całości procesor ;-) Vista z kolei ma
wygodą przeglądaczkę obrazków etc i nie trzeba kupować np. WinZIPa bo
jest wbudowany podobnie jak można zastąpić ACDSee. Vista jest lepiej
ułożona. Bez grzebania w rejestrze można ustawić foldery użytkownika
tam gdzie są potrzebne. Wyszukiwarka programów jest super wgodna.
Wpisuje 2-3 litery z nazwy i mam czego mi trzeba. No i Visty nie udało
mi się wywrócić jeszcze. Z resztą W2K też było ciężko, za to XP nie
jest za stabilny w moim odczuciu. Ale jak zaaplikować porąbane
sterowniki to oba się sypią tylko Vista mówi, wsadź se to gdzieś, ja
nie robie. Pod Vistą nie działa mi tylko jeden program. jest to
nakładka w Net. na mój system sprzedaży, która automatyzuje proces
wystawiania wewnętrznych faktur do faktur zakupowych UE. Więc
przewalam bazę na klucz, ładuję do maszynki z W2K, robię co trzeba i
przenoszą bazę na Vistę. No i ostatnio jest zajawka, bo nie ma w
Viście (Business) chyba HyperTerminala, który do pracy jest mi również
potrzebny. W każdym razie nie umiem go znaleźć... Pod Vistą można
zwiększać i zmniejszać partycję dysków. Ale doprowadza mnie do szału
klasyfikacja uprawnień do plików. Program, który pracuje na SQL
Express 2005 i które to SQL zostało zainstalowane i skonfigurowane
przez instalator programu, nie widzi tego SQLa jeżeli się to opali z
poziomu usera. Mozna poprawić rejestr czy uprawnienia dostępu ale to i
tak jest paranoja. MS włożył wiele starań w bezpieczeństwo i jak na
ironię pod Vistą najlepiej jest pracowań na wbudowanym koncie admina i
jeszcze wyłączyć UAC dla pełnego hardcoru. Tylko tyle, że w tej
sytuacji posiadanie tego systemu mija się z celem. Więc patrzę na
półeczkę z W2K.