Re: Nowy pecet - XP czy Vista?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 23:03:16 MET DST

** Mikołaj Bartnicki <mikolaj.bartnicki@gmail.com> wrote:

> Jeśli XP spełnia Twoje potrzeby to nie ma takich argumentów, o które pytasz.
> Windows Vista na dzień dobry zje Ci 400-500 megabajtów pamięci nie wiadomo na
> co, bo poza faktycznie ślicznym interfejsem Aero

Raczysz żartować? ;)

Sorry tu już dyskutujemy o gustach, w/g mojego gustu to jakakolwiek próba MS
wprowadzenia czegoś ładnego to jest masakra. Aero jest maksymalnie pstrokate,
półprzeźroczyste i nieczytelne, skopiowali z Apple to od czego w MacOS X dawno
się odeszło - przeźroczystości niczemu nie służą.

Psychodeliczna Luna (oczojebne niebieskie belki) z XP była też porażką.

Osobiście preferuje styl Windows 2000 z kolorystyką XP, to jest w miarę
zjadliwe. No i tego "nowego" menu start, które się pojawiło w XP też nie da się
używać.

> niczego ponad to co było w XP nie oferuje.

Coś tam oferuje. Nie zalicza się to specjalnie do szufladki użytkowo
użytecznych rzeczy, ale np. ma nowy DX, który na XP nie działa.

> No i jest jeszcze DRM.

Co DRM? DRM to jest w Vista/64 taki faktycznie kategoryczny, w 32b wersji to są
raczej próby, bo sam sprzęt tego zbytnio nie umożliwia bez jakiś drastycznych
zachowań.

> Nie wiem jak Ty, ale ja osobiście nie jestem w stanie zdzierżyć faktu, że moc
> obliczeniowa mojego własnego, prywatnego komputera jest bezpłatnie i wbrew
> mojej woli wykorzystywana w celu ochrony interesu jakichś głupich firm, z
> którymi nie mam nic wspólnego.

Ale o czym Ty piszesz? Tzn. kiedy ta moc jest wykorzystywana?