Re: Zagadka z dyskiemDysk Fujitsu MPC3032at 3G :)

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 23:08:08 MET DST

news:zi4754jc0ri1.dlg@kwinto.prv...

> To jest komunikat od bootmanagera Windows zainstalowanego na partycji
> systemowej. Sprawdź, czy nie zmieniła się geometria dysku i czy system
> plików jest nieuszkodzony. To pierwsze - Testdisk
> http://www.cgsecurity.org/ (powinna być xxx/255/63), to drugie -
> chkdsk
> /r z płytki instalacyjnej Windows spod Konsoli Odzyskiwania. Jeśli
> wszystko jest OK to wykonaj fixboot <literka_partycji:>. Literkę
> ustalisz poleceniem MAP.

Specjalnie zostawiam całość powyższego, gdyż do tego sie odnosze, bez
tego zmaleje sens tego, co powiem.
Objawy jak cholera pasują mi do problemów z transferem UDMA i włączonym
resetowaniem licznika błędów.
Tak się dzieje np. gdy kabel transmisyjny jest uszkodzony, albo
nieodpowiedni, np. 40-żyłowy, a transfer powyżej UDMA-3.
W swoim kompie miałem tak... chciałem wywalać HDD i nową nagrywarkę
kupować, bo mi wywalało błąd odczytu, co ciekawe, za każdym razem w tym
samym miejscu, dysk chrzęścił, jak przy prawdziwym read error. BIOS
jednak raportował, że SMART dysku jest OK, ki diabeł? Podmiana kabla na
80-żyłowy zlikwidowała problem. Na szczęście, to był trzeci dysk w
systemie i na nim nie było niezbędnych dla mnie danych, ale czemu sie
pozbywać sprawnych 20 gigów? Wreszcie założenie partycji przestało
wywalać problemy, chkdsk przestał znajdować błędne sektory, dysk zaczął
się pięknie zapisywac i czytać...
Dlatego ja najpierw bym sprawdził, czy nie ma problemów transmisyjnych,
bo w takim przypadku wszelkie rzeźbienie może wysłać dane na zawsze poza
Galaktykę. Tak też się na tymże dysku u mnie stało, porzeźbiłem i
partycja rozsypała sie w 10-krotnie mielony mak. Na szczęście, nic
istotnego nie było.

--
LH
"Ten, kto nie ceni i nie szanuje przeszłości,