Re: Czy w Viscie poprawili najgorszy bug z Win XP?

Autor: ___ <2_at_2.pl>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 09:40:20 MET

Borafu napisał(a):

> Możesz zdradzić na podstawie czego tak twierdzisz?

Będzie OT, ale trudno :-)

Na podstawie szczegółowych informacji od producentów. Wiem, że są dyski
IDE chodzące latami np. w mniejszych serwerach - ale to nie jest reguła.
Również BZDURĄ jest, że dyski IDE/sata i SCSI są robione na tej samej
mechanice. Różnią się BARDZO wieloma szczegółami począwszy od prędkości
obrotowej, poprzez użyte materiały a na smarach i interfejsie
skończywszy. Jak myślisz czemu dysk scsi o tej samej pojemności jest
około 4 razy droższy od sata? Marketing? Otóż nie - wszystkie elementy
są robione dokładniej, bo są zaprojektowane do pracy ciągłej.
Oczywiście można znaleźć przypadki, gdy dysk scsi rozpadnie się po dwóch
latach a sata będzie chodził 5 lat - ale to błędy statystyczne.
Generalnie dyski sata/ata są robione jako niskobudżetowe, które mają (w
zalożeniu) przetrwać do końca gwarancji i tyle a scsi są robione, żeby
pracować, pracować pracować a potem.... pracować.
To nie są moje żadne luźne wywody (choć mogę je spokojnie poprzeć
doświadczeniem) - takie są po prostu realia. Jak cię nie stać na
bezawaryjne auto to kupujesz golfa - a jak masz kase tu kupujesz
wypasioną (prawie)bezawaryjną brykę - to samo jest z dyskami. Gdyby tak
nie było NIKT by nie kupował dysków scsi, bo niby po co skoro sata
byłyby tak samo bezawaryjne :-)

Proponuję poczytać (nawet na polskich stronach można znaleźć) informacje
o dyskach do pracy ciągłej.

Pozdrawiam,
R,.

P.S. wiem, że dysk sata można kupić za 200 pln i będzie chodził, ale do
serwerów to raczej dobry interfejs (około 1.000 pln) i dwa dyski scsi
(raid 1 - około 1.600 pln) - i to JEST BEZAWARYJNE na pewno a nie (jak w
sata) DO TEJ PORY BEZAWARYJNE.