Re: nfs na windowsie lub coś podobnego

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 09:34:14 MET

** Sebastian Bialy wrote:

> Tez tak uważałem. Dzisiaj zweryfikowałem to. Mając w sieci cały
> przegląd systemów MS (95-Vista) mam czasami problemy typu komputer X
> nie może się dostać na komputer Y mimo że inny może. Nie, nie ma to
> związku z kontami gości na XP itd. Czasami po 5 minutach sytuacja się
> odwraca. Częste problemy typu "mogę pingnąć 192.168.1.1, otworzyć
> port samby telnetem/whatever a wpisanie \\192.168.1.1 odsyła mnie na
> drzewo".

SOA#1

> Mam rozumieć, ze CIFS jest uważany za przyszłościowy w kombinacji
> Win+Unix? Nie chce się pchac w technologie która zostanie za jakiś
> czas odrzucona w windowsie.

CIFS = Samba

> Różne. Np. brak bariery 32bit. Np. kompresja transmisji w locie. Np.
> wybór UDP / TCP, itd.

Ale po co?

> Nie, ale będę korzystał z tego filesystemu również na stacjach
> unixowych.

Samba ma unix-extensions.

> Wolałbym mieć możliwiość w windowsie wyłaczenia case-sensitive (choć
> nie przypuszczam żeby autor klienta o tym nie pomyślał).

W Windows nie ma konieczności wyłączenia tego bo Windows inaczej nie
potrafi (technicznie potrafi, ale cały userland nie ma o tym pojęcia).

> Problem w tym że łapie się starego NFS z nadzieją że ktoś kiedyś
> napisał jakiś działający kawałek kodu.

Ale NFS w tej postaci to zupełnie co innego niż CIFS.

> Ogólnie google jest pełne pytań o klienta NFS i pełne odpowiedzi "weź
> se sambe". A ja nie chce.

Skoro nie potrafisz sobie poradzić z Sambą skąd wniosek, że z czymś
innym sobie lepiej poradzisz?