Re: Czy w Viscie poprawili najgorszy bug z Win XP?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 12:29:02 MET

"___" <2@2.pl> wrote in message news:esoigr$5qe$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Będzie OT, ale trudno :-)
>
> Na podstawie szczegółowych informacji od producentów. Wiem, że są
> dyski IDE chodzące latami np. w mniejszych serwerach - ale to nie jest
> reguła.
> Również BZDURĄ jest, że dyski IDE/sata i SCSI są robione na tej samej
> mechanice. Różnią się BARDZO wieloma szczegółami począwszy od
> prędkości obrotowej, poprzez użyte materiały a na smarach i
> interfejsie skończywszy. Jak myślisz czemu dysk scsi o tej samej
> pojemności jest około 4 razy droższy od sata? Marketing? Otóż nie -
> [...]
[...]

Wiesz - różnice w trwałości różnych aut są oczywiste, ale nie oznacza to
bynajmniej, że te mniej trwałe zaprojektowano tak, żeby jeździły tylko
osiem godzin dziennie i nie dalej niż 100 km od garażu... Dyski SCSI z
uwagi na lepszą mechanikę mają po prostu _mniejszą_ awaryjność. I tyle.

P.S. Piszesz później że niby IBM do czegoś się przyznał. Bzdura. Zostało
to później oficjalnie odwołane. Okazało się, że ktoś źle sobie
zinterpretował średnią dzienną ilość godzin pracy dysku przyjętą do
wyliczenia MTBF przez IBM-a uznając, że chodzi tu o zalecany dzienny
czas pracy dysku. Ale raz puszczona w świat kaczka dziennikarska żyje
własnym życiem, niestety....

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/