Re: nfs na windowsie lub coś podobnego

Autor: Sebastian Bialy <heby_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 08:02:31 MET

Konrad Kosmowski wrote:
> SOA#1

Tez tak uważałem. Dzisiaj zweryfikowałem to. Mając w sieci cały przegląd
systemów MS (95-Vista) mam czasami problemy typu komputer X nie może się
dostać na komputer Y mimo że inny może. Nie, nie ma to związku z kontami
gości na XP itd. Czasami po 5 minutach sytuacja się odwraca. Częste
problemy typu "mogę pingnąć 192.168.1.1, otworzyć port samby
telnetem/whatever a wpisanie \\192.168.1.1 odsyła mnie na drzewo".

> CIFS

Mam rozumieć, ze CIFS jest uważany za przyszłościowy w kombinacji
Win+Unix? Nie chce się pchac w technologie która zostanie za jakiś czas
odrzucona w windowsie.

> Nie wiem o jakie możliwości Ci chodzi. Locki to żaden wypas i ja bym np.
> wolał aby w Windows tego nie było.

Różne. Np. brak bariery 32bit. Np. kompresja transmisji w locie. Np.
wybór UDP / TCP, itd.

> I na kij Ci to skoro aplikacje Windows nie mają o tym pojęcia? Będziesz
> pisał własne co z tego korzystają?

Nie, ale będę korzystał z tego filesystemu również na stacjach
unixowych. Wolałbym mieć możliwiość w windowsie wyłaczenia
case-sensitive (choć nie przypuszczam żeby autor klienta o tym nie
pomyślał).

> Zdajesz sobie w ogóle sprawę jak działa NFS? Prawdopodobnie używałeś
> NFSv3 - to (v3) jest średniowieczne podejście do tematu.

Problem w tym że łapie się starego NFS z nadzieją że ktoś kiedyś napisał
jakiś działający kawałek kodu. Ale ponieważ do NFS3 nie ma nic
działającego za darmo co by mnie interesowało to nawet nie zamierzam
zastanawiać się czy do nowszych istnieje. Ogólnie google jest pełne
pytań o klienta NFS i pełne odpowiedzi "weź se sambe". A ja nie chce.