Re: nfs na windowsie lub coś podobnego

Autor: Sebastian Bialy <heby_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 20:12:35 MET

Konrad Kosmowski wrote:
> SOA#1

Pozostaje mi tylko pogratulować.

> CIFS = Samba

Pytanie nie brzmiało czy to to samo, tylko czy MS z tego nie zrezygnuje.
Nie chcę się za 2 lata znowu przestawiać. Gdzieś czytałem wypowiedź
misia z MS że "to całe otoczenie sieciowe" to była ich duża pomyłka.
Źródła nie pomnę teraz.

> Ale po co?

Co po co? Po co kompresja w locie? Po co TCP albo UDP? Ponieważ na tak
zadane pytanie trudno odpowiedzieć sensownie to pozwole sobie
bezsensownie: bo tak.

> Samba ma unix-extensions.

OK. Pracuje u mnie od dawna. Mam z sambą i windowsami kłopot. Chce
zmienić sambę na coś lepszego nawet kosztem poświęcenia czasu na testy.
Jak widzę poza AFS nie ma nic godnego uwagi (a może jednak?).

> Ale NFS w tej postaci to zupełnie co innego niż CIFS.

Dlaczego coś innego? Czyżby NFS nie dał rady przesłać plików do i z
komputera? Bo z grubsza o to chodzi + parę moich drobnych postulatów
które NFS od biedy spełnia.

> Skoro nie potrafisz sobie poradzić z Sambą skąd wniosek, że z czymś
> innym sobie lepiej poradzisz?

Owszem nie potrafie sobie poradzić z sambą. Wredny MS zamknął mi kod
Windowsa i nie mogę sobie podejrzeć ani zdebugować dlaczego raz na jakiś
czas jakaś stacja odmawia współpracy, po czym po randomicznym czasie
działa znakomicie. Oczywiście "SOA#1". Ja po prostu pechowiec jestem.