Re: Jak ukryć dysk przed windowsem XP?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 14 Feb 2007 - 00:53:25 MET

"Miroo" <miroo_dnREMOVE@CAPITALop.LETTERSpl> wrote in message
news:z3p40ph12xz5.dlg@miroo.miroo.pl...
> Date: Mon, 12 Feb 2007 22:45:30 +0100, name: Michal Kawecki:

> To chyba nie jest darmowy program?

Nie, ale też nie było takiego warunku.

> Zresztą mam jakąś awersję do bootmanagerów (bezpodstawną)
> i wolałbym to załatwić inaczej.
> To może taki scenariusz:
> 1. Mam dysk A (master) (stary system, powiedzmy Win2000)
> 2. Podpinam dysk B (slave) (tworzę partycje które widać po partycjach
> dysku A)
> 3. Odpinam dysk A, na B instaluję WinXP
> 4. Podpinam dysk A, butuję z A
> 5. W pliku boot.ini dysku A w sekcji [operating systems] dopisuję...
> właśnie, co dopisać?
> multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT="Nowe XP" /fastdetect
> ??

Najbezpieczniej będzie uruchomić Konsolę Odzyskiwania z płytki z XP i
ustalić właściwą ścieżkę poleceniem bootcfg. Pamiętaj tylko, że nie
uruchomisz XP korzystając z plików startowych W2k. W drugą stronę nie ma
problemu.

> i tu moje pytanie:
> jeśli już uda się zbutować z dysku B po dokonaniu tego wpisu,
> to jak będą przydzielone litery dysków? Załóżmy że oba dyski mają
> po dwie partycje. Czy po zbutowaniu systemowa XP będzie
> widziana jako dysk C? Czy raczej się wszystko rozpsuje, bo instalowane
> było jako C, a zbutuje jako E?

Teoretycznie literki powinny pozostać takie jakie były nadane podczas
instalacji. Tak BTW to te literki są pamiętane w rejestrze każdego
systemu, w kluczu HKLM\System\MountedDevices.

A nie wystarczy tak? Na dysku A zostawiasz W2k wraz z jego ntloaderem,
podpinasz dysk B, instalujesz na nim XP. Wówczas ntloader i pliki
startowe W2k zostaną nadpisane nowszymi plikami z XP. We wspólnym pliku
Boot.ini na dysku A instalator sam zapisze prawidłowe ścieżki do obu
systemów.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/