Re: Jak ukryć dysk przed windowsem XP?

Autor: Miroo <miroo75_at_REMOVEIT.o2.pl>
Data: Wed 14 Feb 2007 - 08:26:51 MET

news:o0ntqe.m441.ln@kwinto.prv...

> Najbezpieczniej będzie uruchomić Konsolę Odzyskiwania z płytki z XP i
> ustalić właściwą ścieżkę poleceniem bootcfg. Pamiętaj tylko, że nie
> uruchomisz XP korzystając z plików startowych W2k. W drugą stronę nie ma
> problemu.

No to kaszana :( bo chyba w drugą stronę nie może być. Win XP też musi być
na C.
Jak zainstalować to XP na drugim dysku, aby miało literkę C
i żeby Win2000 tez miało literkę C?
Te pliki startowe to chyba nie są jakieś stałe, tzn generują się
podczas instalacji? Nie można ich tak "z palca" podmienić?

> Teoretycznie literki powinny pozostać takie jakie były nadane podczas
> instalacji. Tak BTW to te literki są pamiętane w rejestrze każdego
> systemu, w kluczu HKLM\System\MountedDevices.

Podrążę z ciekawości dalej: czy tylko tam jest zapisane?
Czy pliki startowe decydują, który dysk ma jaką literę,
czy dopiero system przy uruchamianiu je przydziela?

> A nie wystarczy tak? Na dysku A zostawiasz W2k wraz z jego ntloaderem,
> podpinasz dysk B, instalujesz na nim XP. Wówczas ntloader i pliki startowe
> W2k zostaną nadpisane nowszymi plikami z XP. We wspólnym pliku Boot.ini na
> dysku A instalator sam zapisze prawidłowe ścieżki do obu systemów.

Podejrzewam, że WinXP będzie wtedy na partycji o literce E?
Pierwszy dysk ma być tymczasowo - aż do przeniesienia wszyskich
danych/programów itd (dużo tego jest), no i dopóki WinXP nie
zostanie sprawdzony jako stabilny i aktywowany. Potem pierwszy dysk
znika i zostaje drugi. Dlatego mi zależy na literce C dysku z WinXP.

--
Pozdrawiam
Miroo (http://miroo.ovh.org)