Re: Jak ukryć dysk przed windowsem XP?

Autor: Miroo <miroo_dnREMOVE_at_CAPITALop.LETTERSpl>
Data: Tue 13 Feb 2007 - 22:00:46 MET

Date: Mon, 12 Feb 2007 22:45:30 +0100, name: Michal Kawecki:

> Zainstaluj jakiegoś bootmanagera operującego na tabeli partycji. Na
> przykład BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com . Można
> w nim zdefiniować, które partycje mają być widoczne dla danego wyboru w
> jego menu startowym. Nie będzie to co prawda ukrywanie całego *dysku*,
> ale podejrzewam że do Twoich celów wystarczy.

To chyba nie jest darmowy program?
Zresztą mam jakąś awersję do bootmanagerów (bezpodstawną)
i wolałbym to załatwić inaczej.
To może taki scenariusz:
1. Mam dysk A (master) (stary system, powiedzmy Win2000)
2. Podpinam dysk B (slave) (tworzę partycje które widać po partycjach
dysku A)
3. Odpinam dysk A, na B instaluję WinXP
4. Podpinam dysk A, butuję z A
5. W pliku boot.ini dysku A w sekcji [operating systems] dopisuję...
właśnie, co dopisać?
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT="Nowe XP" /fastdetect
??
i tu moje pytanie:
jeśli już uda się zbutować z dysku B po dokonaniu tego wpisu,
to jak będą przydzielone litery dysków? Załóżmy że oba dyski mają
po dwie partycje. Czy po zbutowaniu systemowa XP będzie
widziana jako dysk C? Czy raczej się wszystko rozpsuje, bo instalowane
było jako C, a zbutuje jako E?

--
Pozdrawiam
Miroo (http://miroo.ovh.org)