Re: Jak zrobic kompy bez hdd ?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Fri 17 Nov 2006 - 20:09:08 MET

RS wrote:

> [...]
>
> Czy na pewno tego chcesz? Windows 2000 przy ładowaniu potrzebuje ok.
> 100 MB danych. jeśli masz, załóżmy, 50 maszyn, w poniedziałek rano
> sieć Ci staje, o ile nie masz minimum 1GB/s, czyli dobra
> infrastruktura sieciowa jest niezbędna.

Bo tak sie tego nie robi.

> TO już nie lepiej mieć serwer terminali (wszystko jedno czy to będzie
> Citrix, czy natywny Microsoftu), i zdalna praca na sesjach na
> serwerze? i ODBC ustawiasz tylko raz, i łatwiej tym zarządzać... Tylko
> serwer musisz miec potężny.

No ale wtedy placi i za dyski i licencje na stacjach lokalnych, jak i za
serwer terminali... Znowu troche bez sensu.

Jest pare rozwiazan:

1. Serwer terminali na Linuksie (LTSP) do uruchomienia terminali , i
stamtad ladujemy linuksowe desktopy. Zakladam, ze przewidziana jest
praca w srodowisku Windows, dlatego potrzebny by byl rowniez serwer
terminali Windows.
Terminal Linuksowy, po uruchomieniu, automatycznie uruchamialby
tsclienta/rdesktop - program do podlaczenia sie do serwea terminali Windows.

2. Bootowac Windows po iSCSI - szukaj w internecie "Remote Boot over
iSCSI", "windows boot iscsi" - nie wiem jak to dziala w praktyce.

--
Tomasz Chmielewski