Re: Poszukiwana pomoc w Wawie w sprawie hasła admina WinXP :-)

Autor: Tomasz Onyszko <t.onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Fri 17 Nov 2006 - 20:08:56 MET

Budzik wrote:
> Wydaje mi sie cos takiego jest niemozliwe i powinno byc niemozliwe. Powodem
> jest to ze hasło jako takie nie jest nigdzie zapisane a jedynie jakas
> wartosc z której to nie mozna w druga strone odtworzyc hasła.
> Jest natomiast mozliwosc skasowania hasła administratora, z tym ze wtedy
> nie bedziesz w stanie odtworzyc pierwotnego stanu.
> Pomysł:
> - pokaz adminowi ze wiesz co mozna zrobic na PC i badz dla niego
> jednoczesnie upierdliwy - kiedys mimo chodem zaproponuj zeby ci podał albo
> wykasował hasło admina - jak bedzie chciał sie pozbyc kłopotu to ci to
> [...]

Hmmm ... w zasadzie to moze i masz racje, ale ... jak wezmiesz dysk
takiego systemu, wezmiesz baze danych SAM, stamtad hashe i zapuscisz
atak slownikowy to przy odpowiednio slabo skomplikowanych haslach
predzej czy pozniej ci sie uda.
Przy tych bardziej skomplikowanych raczej pozniej.

Oprocz tego domyslnie w XP przechowywane sa wstecznie zgodne hashe
LANMAN, trzeba je sobie wylaczyc przez GPO - te sa bardziej nawet
podatne na zgryzienie.

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl/ - (PL)