Re: MTU

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Fri 15 Sep 2006 - 16:35:21 MET DST

Osoba podpisana jako sTav <marmro9@o2.beztego.pl> w artykule
<news:eeabtu$hj1$1@atlantis.news.tpi.pl> pisze:

> W artykule news:eea3rl$rvs$1@atlantis.news.tpi.pl,

> Default mnie mało interesuje.

Ale max też przecież podali, nie umiesz doczytać do końca?

> To że M$ wie najlepiej co będzie najlepsze znamy nie od dziś - i dlatego
> powstają wczęśniej czy później rózne patche. ;-)

Kiedy tu akurat Paweł pisze coś, co wygląda na prawdę - MTU wybrano zgodnie
z tym, co wynika z ustawień stosowanych w różnych techologiach przez różnych
ISP.

> Ale mnie interesesuje *co* / *gdzie* ogranicza MTU do 1480 w XP. To tyle.

Przecież wiadomo co - wartości domyślne wbudowane w system. Wiadomo też
gdzie (NDISWAN) - to Ci podał na tacy Paweł.

Jeśli chodzi o różnice w technologiach, możesz poczytać jeszcze to:
http://www.microsoft.com/whdc/device/network/dsl/extDSLmodems.mspx
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/software/ios122/122cgcr/fwan_c/wcfppp.htm
a dalej to już sam szukaj RFC i innych dokumentów, na podstawie których
przyjęto takie, a nie inne rozwiązania.
Przytoczę tylko jeden akapit (dla PPPoE)
/----
For PPPoE virtual template interfaces, "mtu 1492" must be configured because
Ethernet has a maximum payload size of 1500 bytes, the PPPoE header is 6
bytes, and PPP Protocol ID is 2 bytes.
\----
Z tego wyraźnie widać, że różne MTU wynikają z pakowania jednego protokołu w
ramki drugiego (enkapsulacja, encapsulation),
Dla PPPoA istnieją dwie możliwe konfiguracje - null encapsulation i LLC
encapsulation. Null w nazwie sugeruje brak narzutu na MTU.

Teraz przejdźmy do różnic systemowych:
* W obrębie jednego systemu różnica w MTU może wynikać z instalacji różnych
sterowników do modemu. Jeśli instalator daje wybór technologii, to znaczy,
że może wpisać do rejestru właściwe dla danej technologii wartości MTU i
innych parametrów.
* Różnice między różnymi systemami wynikają z tego, że we wcześniejszych
wersjach Windows po prostu nie ma oddzielnych ustawień dla najnowszych
technologii. W Win2k np. brak PPPoE:
http://support.microsoft.com/kb/140375/EN-US/
...więc w Win98SE sytuacja wygląda co najwyżej tak samo jak w Win2k.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)