Re: jak zwiększyć ilość sesji w XP home editin

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 05 Apr 2006 - 00:28:09 MET DST

** Mariusz Kruk wrote:

Jeszcze aby Cię uświadomić. :)

> Ehem. I jeszcze jak napiszą, że możesz używać tylko w zielonym
> kapeluszu i różowych pantoflach, to też będziesz się stosować?

A to, że możesz danej instalacji używać tylko na jednym komputerze? To
jesteś w stanie przełknąć? Bo to jest dokładnie tożsame (bo czemu nie),
z tym, że możesz zasoby jednej instalacji udostępniać dla N innych
klientów.

Wspomniany fragment EULA:

  http://www.microsoft.com/windowsxp/home/eula.mspx

  1.3 Device Connections. You may permit a maximum of five (5) computers
  or other electronic devices (each a "Device") to connect to the
  Workstation Computer to utilize one or more of the following services
  of the Software: File Services, Print Services, Internet Information
  Services, and remote access (including connection sharing and
  telephony services). The five connection maximum includes any indirect
  connections made through "multiplexing" or other software or hardware
  which pools or aggregates connections. This five connection maximum
  does not apply to any other uses of the Software.

Zauważ, że tam jest napisane "File Services", "Print Services" - nie ma
napisane "built-in", "windows specific" itp. czyli interpretując to
można powiedzieć, że dla jakichkolwiek usług tego typu jest to wiążące.

Czym jest Samba? Dokładnie tym co opisuje EULA. Prosta sprawa:

  http://pl.samba.org/samba/

  Samba is an Open Source/Free Software suite that has, since 1992,
  provided file and print services to all manner of SMB/CIFS clients,
  including the numerous versions of Microsoft Windows operating
  systems. Samba is freely available under the GNU General Public
  License.

"File and Print Services" Hmmm... Dokładnie to co w EULA Windows...
Przypadek? :)))

Żadna nowość, że Windows jest pisane z prawnikiem.

Teraz wytłumacz mi w jaki sposób limitowanie połączeń do serwera jest
bardziej w rodzaju "zielonego" kapelusza niż np. zezwalanie na N
instalacji danego softu w licencji?

PS. Ja nie argumentuję za sensownością poczynań MS tylko mówię jak to
wygląda w rzeczywistości - bo przecież nikt Cię nie zmusza do
używania...