Re: BootIt Next Generation - problemy

Autor: latet <latet_at_nospam.pl>
Data: Thu 23 Feb 2006 - 22:52:29 MET

> Wątpię, żeby cokolwiek. Na początku i na końcu operacji Bootit wykonuje
> sprawdzenie systemu plików. Jeśli zakończyło się ono poprawnie, to na
> pewno nie on jest winien Twoim problemom.

Komunikatów o błędach nie było.

> Potrafię sobie na przykład
> wyobrazić, że na tej partycji było zainstalowane jakieś bardzo
> specyficzne oprogramowanie wymagające dostępu do określonych sektorów

Na 100% nie było.

> Inna teoretyczna możliwość to zmiana literek
> partycji po zmianie ich układu, no ale to już jest problem specyficzny
> dla Windows. Do wymuszenia ponownego przydziału literek Bootit oferuje
> polecenie Clear sig dostępne w menu View MBR.

Odpada. Przed było C:\ i po miało być C:\.
Ale Clear sig wykonałem. Może to był mój błąd?

> A może trzeba było przekopiować sobie tę partycję w wolne miejsce dysku,
> żeby się jej później przyjrzeć?

Może, ale nie zrobiłem tego :-(

> A, i jeszcze jedno: przetestuj dokładnie
> pamięć RAM tego komputera

Tak zrobię.

> a także wykonaj na nim choć raz tworzenie
> obrazu partycji spod Bootita koniecznie włączając pełną weryfikację
> obrazu z oryginałem.

Zrobię.

Nawiasem mówiąc - na INNYM kompie (teoretycznie dużo leposzym,
w praktyce całkiem stabilnym) mam taki problem, że mogłem za
cholerę wykonac przy pomocy BootIt obrazu partycji.
Ale mogłem ją skopiować (Copy / Paste).
Więc skopiowałem - z jednego twardziela na drugi. I system z kopii działa.
Ale nadal zalezalo mi, aby miec ją w pliku .img.
I nadal to samo - nie dało się. Proces stawał w ok. 30%.
Próbowałem na 4 sposoby:

Dysk zrodłowy ------> miejsce docelowe
==================================
hdd 0 --------> druga partycja na hdd0
hdd 0 --------> druga partycja na hdd1
hdd 1 --------> druga partycja na hdd0
hdd 1 --------> druga partycja na hdd1

W kazdym przypadku - nie dało się,
ale przynajmniej wykluczyłem, że to wina któregoś
z twardzieli, jak początkowo myślałem.

Przeprowadziłem na tym kompie test RAM i wszyło OK.
Płyta ASUS P4533, bios nowy.

Wygląda wiec mi to na błąd BootIt.

Czy w trybie "dosowym" (BootIt z CD) mozna zapisywać
obraz partycji w miejsca inne niż lokalnie podłaczone HDD lub DVD?
Juz wiem, że nie mozna do LAN-u, ale może na coś pod USB?

Pozdrawiam,

latet