Re: BootIt Next Generation - problemy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 23 Feb 2006 - 20:56:17 MET

Użytkownik "latet" <latet@nospam.pl> napisał w wiadomości
news:dtkt01$h5c$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Nowy komp, prosto ze sklepu, dysk 80 GB, 1 partycja,
> Win XP i kupę softu preinstalowane (łacznie 3 GB).
>
> Odpalam BootIT z CD i wykonuję zmniejszenie intniejacej
> partycji z 80 do 10 GB. Na uzyskanym wolnym miejscu
> zakładam drugą partycję.
>
> Startuję system z twardziela - zaczyna sie ładować,
> ale w momencie gdy ma się pojawić graficzne logo Win
> nastepuje nagły twardy reset - i tak w nieskończoność.
>
> Co mi BootIt zepsół?

Wątpię, żeby cokolwiek. Na początku i na końcu operacji Bootit wykonuje
sprawdzenie systemu plików. Jeśli zakończyło się ono poprawnie, to na
pewno nie on jest winien Twoim problemom. Potrafię sobie na przykład
wyobrazić, że na tej partycji było zainstalowane jakieś bardzo
specyficzne oprogramowanie wymagające dostępu do określonych sektorów na
dysku i teraz to ono powoduje resety. To musi być jakaś usługa albo
sterownik, bo restart następuje jeszcze przed rozpoczęciem ładowania
aplikacji użytkownika. Inna teoretyczna możliwość to zmiana literek
partycji po zmianie ich układu, no ale to już jest problem specyficzny
dla Windows. Do wymuszenia ponownego przydziału literek Bootit oferuje
polecenie Clear sig dostępne w menu View MBR.

> Ponieważ się spieszyłem to po prostu postawiłem system od nowa.
> Ale moje zaufanie do BootIT gwałtownie spadło.

A może trzeba było przekopiować sobie tę partycję w wolne miejsce dysku,
żeby się jej później przyjrzeć? A, i jeszcze jedno: przetestuj dokładnie
pamięć RAM tego komputera, a także wykonaj na nim choć raz tworzenie
obrazu partycji spod Bootita koniecznie włączając pełną weryfikację
obrazu z oryginałem.

> Inne pytanie:
> jak zerobić, aby BootIt odpalony z CD widział otoczenie sieciowe?

Nie da się :-(. Terabyte oferuje do tego inny programik - Image for
DOS/Windows - który tworzy obrazy w pełni kompatybilne z BootIt.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/