Re: BootIt Next Generation - problemy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 24 Feb 2006 - 00:35:40 MET

Użytkownik "latet" <latet@nospam.pl> napisał w wiadomości
news:dtlaqu$oc6$1@inews.gazeta.pl...

> Odpada. Przed było C:\ i po miało być C:\.
> Ale Clear sig wykonałem. Może to był mój błąd?

Nie, wręcz było to wskazane.

[...]
> Zrobię.

Ponadto chwilowo zrezygnuj z udogodnień sterownika UDMA. To po to, żeby
wykluczyć ewentualne błędy transferu.

A tak nawiasem mówiąc to dziwne było to uszkodzenie - system wstał
przecież prawie do końca... Ja w takim przypadku pierwsze co robię, to
chkdsk /r spod Konsoli odzyskiwania. Jeśli znajdzie jakieś błędy (a
przecież nie powinien), to rzeczywiście podejrzewałbym uszkodzenie
systemu plików. A jak nic nie znajdzie, to tryb awaryjny i obowiązkowe
przejrzenie logów systemowych. BTW ja się spotkałem już kiedyś z błędami
transferu, wylazły właśnie przy okazji pełnej weryfikacji obrazu - nie
pamiętam jak się ta opcja dokładnie nazywa ale jest dobrze opisana.
Winna była uszkodzona pamięc RAM. Co ciekawe, Ghost na tej pamięci
przechodził poprawnie kontrolę CRC przy tworzeniu obrazu, tyle że się on
oczywiście do niczego nie nadawał ;-).

[...]
> [...]
> działa. Ale nadal zalezalo mi, aby miec ją w pliku .img.
> I nadal to samo - nie dało się. Proces stawał w ok. 30%.
> Próbowałem na 4 sposoby:
>
> Dysk zrodłowy ------> miejsce docelowe
> ==================================
> hdd 0 --------> druga partycja na hdd0
> hdd 0 --------> druga partycja na hdd1
> hdd 1 --------> druga partycja na hdd0
> hdd 1 --------> druga partycja na hdd1
>
> W kazdym przypadku - nie dało się,
> ale przynajmniej wykluczyłem, że to wina któregoś
> z twardzieli, jak początkowo myślałem.
>
> Przeprowadziłem na tym kompie test RAM i wszyło OK.

Faktycznie ciekawa sprawa. Spróbuj może wykonać obraz wszystkich
sektorów partycji a nie tylko tych zajętych - przy ostatnim pytaniu
przytrzymaj wciśnięty lewy Shift. Gdzieś tam w bazie artykułów w
supporcie jest to opisane. BTW niektóre opcje są dostępne właśnie
dopiero z Shiftem, np. ręczne poprawianie wielkości partycji...

> Czy w trybie "dosowym" (BootIt z CD) mozna zapisywać
> obraz partycji w miejsca inne niż lokalnie podłaczone HDD lub DVD?
> Juz wiem, że nie mozna do LAN-u, ale może na coś pod USB?

Oczywiście. Bootit posiada własną obsługę kontrolera USB 2.0 i widzi
wszystkie napędy do niego podpięte, także nagrywarki. Dostęp do USB 1.1
jest możliwy tylko jeśli BIOS umie emulować napędy USB jako zwykłe
dyski.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/