Re: Internet Explorer 7 Beta 2 już dostępny :)

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 23:53:58 MET

W wiadomości: 43e1ca90$1@news.home.net.pl,
KrzyHu <krzysztof.kotewa@data.pl> napisał(a):

> Jesli masz zablokowany zapis dla uzytkownika dla program files, to sie
> zgadzam, ale to kwestia ustawienia.

Witam!

A dlaczego zwykły użytkownik miałby możliwości wprowadzania zmian w katalogu
Program Files. Aby coś mógł uszkodzić, albo aby wirus mógł zmodyfikować
jakiś program?

Prawa do zapisu muszę ustawić wybiórczo jeśli programy tego wymagają i
zawsze jest to robienie dziury w zabezpieczeniu jeśli tyczy się to całego
katalogu aplikacji.

> Zeby sprawdzic to tez nie koniecznie, z konta uzytkownika tez jest
> informacja o nowszej wersji.

W moim przypadku nie działa poleceń sprawdzenia aktualizacji na żądanie.
Odpowiednie polecenie w menu Pomoc FF 1.5 PL jest szare kiedy pracuję na
koncie użytkownika.

> Aby to robić muszę się dowiedzieć, że jest taka

> Wlasnie dzis wyskoczylo mi okno z aktualizacja, konto uzytkownika z
> max wylaczonymi opcjami. Idzie tata binarna do wersji 1.5.01
[...]

Testowałem aktualizację FF bo jest okazja w związku z nową wersją. Na koncie
administratora pojawiło się to okno, na koncie użytkownika nie. Nie widać
nawet informacji aby porosić administratora o zaktualizowane przeglądarki.
Może nowa wersja FF nie została oznaczona jako krytyczna ;-)

[...]
> Natomiast z konta uzytkownika nie ma problemu do pobrania auatualnien
> rozszerzen i motywow.

Ale ja nie piszę o tych rozszerzeniach. Rozszerzenia to osobny problem. Są
instalowane w profilu użytkownika i w związku z tym każdy użytkownik sam
musi dbać o własny zestaw rozszerzeń. A dlaczego administrator nie ma nic tu
do gadania?

Nie wchodźmy teraz w problemy czy i jakie są możliwości tworzenia oraz
instalowania złośliwych rozszerzeń FF. Jak ta przeglądarka bardziej się
spopularyzuje to się pewno przekonamy.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski