Re: Internet Explorer 7 Beta 2 już dostępny :)

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 23:46:40 MET

W wiadomości: drtr0i$a6f$1@news.supermedia.pl,
wer <arx-net@o2.pl> napisał(a):
[...]
> Uzytkownik jest od uzywania programow, a nie ich instalowania. Juz
> widze wielka radosc adminow, ze kazdy user moze zainstalowac cos na
> stacji roboczej bez wiedzy admina. W domu to male piwo, ale w firmie
> to juz schody. Teraz trzeba wymyslec jeszcze automatyczne blokowanie
> automatycznego update. Jako admin chce wiedziec co sie instaluje i sam
> podejmuje decyzje czy chce to czy nie. Automatyczne update z definicji
> wylaczam. Eksperymentowac to mozna sobie w domu, a nie np na maszynach
> produkcyjnych. Jesli zainstaluje recznie poprawke, to przynajmniej
> [...]
[...]

Witam!

Automatyczna aktualizacja nie oznacza możliwości instalacji czegokolwiek dla
użytkownika. To inny problem. Po prostu zlecam usłudze dbanie aby krytyczne
łaty w Windows były instalowane. Oczywiście pociąga to za sobą założenie, że
ufam tym krytycznym łatom. No cóż to jest wybór, wolę rozwiązywać ewentualne
problem po zainstalowaniu jakieś łaty, niż nie mieć załatanego systemu.

Jak dotąd moja praktyka łatania XP nie pokazał jakiś dramatycznych zdarzeń.
Zatem nie wydaje mi się aby było koniecznym własnoręczne nadzorowanie
instalacji tych łat. Oglądanie paska przyrostu, itd :-)

Chce zwrócić także uwagę na różnice w zachowaniu XP w kwestii łatania kiedy
jest się zalogowanym jako administrator lub jako użytkownik. SP2 także
wprowadził tu zmiany. Jeśli nie użyje się zasad grup to użytkownik nie jest
pytany czy chce te łaty. Tą decyzję podjął administrator z góry.

Taka możliwość mi się podoba bo automatyzuje część zadań i powoduje, że łaty
docierają do użytkowników szybciej. Tego brakuje mi w FF jako przeglądarce.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski