Re: Internet Explorer 7 Beta 2 już dostępny :)

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 01:17:57 MET

W wiadomości: drrep9$ci9$1@atlantis.news.tpi.pl,
Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> napisał(a):
> ** j_marek, 2006-02-01 15:47:

> W ten sam deseń - czemu Quark nie ma? Czemu Photoshop nie ma? Czemu MS
> Office 2003 nie ma? Etc. - niech to Ci da do myślenia.
[...]

Witam!

Office 2003 już powinien tak mieć. Aktualizacja Windows i Offica została
połączona i nazywa się teraz Microsoft Update. O ile mnie pamięć nie myli
miałem już do czynienia z kilkoma łatami od Offica 2003, które zostały
zainstalowane automatycznie.

Co do meritum to dla chcącego nic trudnego. W najgorszym razie trzeba będzie
napisać sterownik ;-) Skaner antywirusowy Avast sam się aktualizuję, bazę
wirusów oraz program i nie wymaga pracy na koncie administratora.
Odpowiedzią jest usługa pracująca z odpowiedni prawami. Wymaga on tylko
trochę konfiguracji aby nie zawracał głowy użytkownikami niepotrzebnymi
komunikatami.

Zgodzę się, że być może powinno być jakieś rozwiązanie systemowe tego
problemu. Nie chciałbym mieć w systemie całej chordy usług do aktualizacji.
Może nawet Microsoft Installer coś już oferuje. W każdym razie z ostatniego
"The .NET Show" wynika, że Microsoft wie o problemie. Ale wolę mieć już te
usługi niż ręcznie wgrywać aktualizację.

Powstaje pytanie, jeśli jest lub będzie rozwiązanie w systemie tego problemu
to czy twórcy FF z niego skorzystają. Może w imię wieloplatformowości ominą
szerokim łukiem możliwości XP i Visty, może jeszcze w2k -- pomijam wersje
serwerowe Windows. Oczywiście i teraz mogą skorzystać z usług, które jedna
są charakterystyczne dla NT-ek.

> A w czym nie musisz?

A pracujesz na koncie użytkownika na co dzień? I nie mam na myśli
użytkownika zaawansowanego :-) Ciągła praca na koncie administratora
przypomina chirurga, który ciągle nosi skalpel w rękach.

Być może moje informacje są o tle nieprecyzyjne, że FF pokaże na koncie
użytkownika małą ikonę w rogu, że jest nowa wersja. Zwykły użytkownik jej
nie zauważy, a jak zauważy to nie zainstaluje. Oczywiście użytkownik
pracujący na koncie użytkownika a nie administratora :-)

Z mojego punktu widzenia przeglądarka WWW to powinien być program typu
"zainstaluj, skonfiguruj i zapomnij". Ze względu zagrożenie atakami.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski