Re: Bootowalne CD XP i BigLBA

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 23:02:37 MET

W wiadomości: dplfrd.1pt.ln@kwinto.prv,
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
[...]
> Tym, że legalnie można jej używać jedynie w okresie trial ;-). 30 dni
> powinno Ci z powodzeniem wystarczyć na przekopiowanie tej partycji
> oraz poprawienie jej docelowego rozmiaru. Są zresztą inne, darmowe,
> narzędzia do tego. Poza tym ZTCP każdy producent dysków twardych ma
> taki program w ofercie, oczywiście całkowicie za darmo.

Witam!

Użyłem tego BootIt-a do skopiowania i zmiany rozmiaru partycji. Zaskoczył
mnie czas potrzebny na wykonanie tych operacji na około 40 GB partycji.
Liczyłbym go raczej w godzinach, więc 30 dni triala wystarczy ;-)

Czy to normalne, że ten proces się tak ślimaczy. Wydaje mi się, że metoda z
xcopy była szybsza. Czy można jakoś przyspieszyć ten proces. Czy np. program
Acronis True Image lub podobne narzędzie sprawowałoby się lepiej pod
względem wydajności?

> Też jest OK. Tyle że nie poprawisz nim rozmiaru partycji.

> BootIt nie modyfikuje dysku bez Twojej zgody. Nie wymaga też
> instalacji na hdd, można go uruchamiać z dyskietki lub z CD. Nie ma
> on wówczas oczywiście możliwości weryfikacji, czy czas przeznaczony
> na testowanie nie został już przekroczony. Jesto to sprawdzane tylko
> w przypadku instalacji na hdd i pracy w charakterze boormanagera.

W czasie bootowania BootIt-a z CD-ROM-u pada pytanie czy zainstalować go na
twardym dysku. Czy jest możliwość wyłączenie tego pytania jeśli ktoś nie
potrzebuje boot managera.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski