Re: Bootowalne CD XP i BigLBA

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 23:57:36 MET

Użytkownik "j_marek" <j_marek@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:drgqt5$2oob$1@news2.ipartners.pl...
> W wiadomości: dplfrd.1pt.ln@kwinto.prv,
> Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
> [...]
> Użyłem tego BootIt-a do skopiowania i zmiany rozmiaru partycji.
> Zaskoczył mnie czas potrzebny na wykonanie tych operacji na około
> 40 GB partycji. Liczyłbym go raczej w godzinach, więc 30 dni
> triala wystarczy ;-)

Być może program BootIt przełączył się w tryb PIO. Niektóre BIOS-y nie
są zgodne ze specyfikacją UDMA i wówczas tryb pracy UDMA dla
bezpieczeństwa zostaje wyłączony. Ściągnij do niego dodatkowe sterowniki
DOS UDMA
http://terabyteunlimited.com/utilitiestp.html , u mnie na płycie Asus
A7N8X-E transfer wzrósł dramatycznie - z kilku MB/s aż do około 30 MB/s.

> Czy to normalne, że ten proces się tak ślimaczy. Wydaje mi się, że
> metoda z xcopy była szybsza. Czy można jakoś przyspieszyć ten
> proces. Czy np. program Acronis True Image lub podobne narzędzie
> sprawowałoby się lepiej pod względem wydajności?

Myślę, że jeśli taki program mógłby pracować w trybie natywnym Windows
tj. poprzez uprzednio załadowane systemowe sterowniki UDMA, to powinien
pracować szybko. W przeciwnym razie zapewne natknie się na ten sam
problem co BootIt.

[...]
> W czasie bootowania BootIt-a z CD-ROM-u pada pytanie czy
> zainstalować go na twardym dysku. Czy jest możliwość wyłączenie
> tego pytania jeśli ktoś nie potrzebuje boot managera.

Nie.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/