Re: Bootowalne CD XP i BigLBA

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 16:00:16 MET

W wiadomości: dreet4$q1v$1@flis.man.torun.pl,
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):
> "j_marek" drecik$1elj$1@news2.ipartners.pl

> Ja tradycyjnie polecę Paragon, z którym spędziłem :) sporo czasu. :)

Witam!

Zatem tradycji stało się zadość :-)

> Liczbę operacji typu zmiana rozmiaru lub kopiowanie mogę wyrazić
> w systemie dziesiętnym za pomocą trzech znaczących cyfr. :) Liczba
> wpadek jest znacznie mniejsza (kilka) i były to wpadki niegroźne.
> Na przykład zmiana wielkości pliku -- każdy otrzymywał jakiśtam
> ogromny rozmiar, przy czym program naprawiający błędy logiczne
> ustawiał to prawidłowo, a błąd nie mógł być niezauważony gołym
> okiem, jako że widać natychmiast tego rodzaju anomalię. :)
[...]

Wydaje mi się, że podobny problem widziałem w czasie wykonywania backupu
działającej bazy danych. Jak wiadomo Systemy Zarządzania Bazami Danych
zwykle obsługują transakcje*, do tego powinny być odporne na nagłe
wyłączenie prądu. Oczywiście odporna na błędy programowe. To znaczy w czasie
uruchomienia system wycofuje wszystkie zmiany w bazie do momentu ostatnie
zatwierdzonej transakcji. W ten sposób aplikacja dostaje do pracy zawsze
spójną i integralną bazę danych.

Jak mi się wydaje narzędzie SZBD pozwalające wykonać kopie działającej bazy
danych mniej więcej działa podobnie do mechanizmu kopiowania partycji
opisanego przez Ciebie. To znaczy kopiuje strony bazy danych, nie martwiąc
się czy zawierają one niezatwierdzone dane. O ile pamiętam w czasie
uruchamiania takie bazy z kopi pojawił się komunikat o odzyskiwaniu bazy
danych, czyli wycofywaniu niezatwierdzonych transakcji.

Ten objaw przypomina mi Twój opis zachowania się systemu po wykonaniu kopii
partycji za pomocą tego magicznego narzędzia.

Wracając do baz danych to miałem raz problem z uruchomieniem takiej kopi
bazy danych. Dlatego stosuję to rozwiązanie w przypadku kiedy nie mogę
zakończyć serwera baz danych i po prostu przekopiować plików. Zwykle
kopiowanie plików jest szybsze i pewniejsze. Natomiast kopiowanie bazy
on-line, bo tak określa to dokumentacja, daje możliwość automatyzacji tego
procesu.

P.S. * - Vista ma mieć nowy komponent jądra obsługujący transakcyjny system
plików.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski