Re: Bootowalne CD XP i BigLBA

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 12:45:40 MET

Użytkownik "j_marek" <j_marek@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:drecik$1elj$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
> [...]
> BTW 2: Eksplorator Windows daje czasem dziwne wyniki w czasie
> przenoszenia plików.
> Mam plik w katalogu A, plik dziedziczy uprawnienia po tym
> katalogu. Jeśli przeniosę ten plik do katalogu B, który ma inne
> uprawnieniami to zostaną zachowane uprawienia do tego pliku z
> katalogu A. Dziwne jest to, że nadal widać zaznaczone pole
> dziedziczenia po obiekcie nadrzędnym i odpowiednie pola
> usprawnień są także wyszarzane. Także powstaje sytuacja, że plik
> niby dziedziczy uprawienia ale są one różne od usprawnień obiektu

http://www.svrops.com/svrops/documents/movecopy.htm

[...]
> Chcę przenieść całą zawartość partycji systemowej na nową i
> większą partycję NTFS. Do tego chciałem skorzystać z narzędzi
> systemowych w miarę możliwości.

To jeszcze raz się spytam - czemu nie skopiujesz całej partycji z
wszystkimi jej niuansami? Przecież to jest de facto to samo co
kopiowanie danych plik po pliku. Masz za to całkowitą pewność, że
docelowy zbiór tych plików i ich atrybutów będzie identyczny ze zbiorem
wyjściowym.

> [...]
>
> No właśnie. Jeśli chciałbym zastosować jakieś narzędzie do
> kopiowania partycji to czego właściwie mam użyć. Trochę dziwna
> jest sytuacja kiedy powierzam taką operacje wersji trial. Skoro
> nie ma ograniczeń funkcjonalnych czym właściwie się różni od
> wersji komercyjnej?

Tym, że legalnie można jej używać jedynie w okresie trial ;-). 30 dni
powinno Ci z powodzeniem wystarczyć na przekopiowanie tej partycji oraz
poprawienie jej docelowego rozmiaru. Są zresztą inne, darmowe, narzędzia
do tego. Poza tym ZTCP każdy producent dysków twardych ma taki program w
ofercie, oczywiście całkowicie za darmo.

> Pierwotnie myślałem raczej o zastosowaniu tego narzędzia:
> http://www.ranish.com/part/.

Też jest OK. Tyle że nie poprawisz nim rozmiaru partycji.

> Czy zatem powiennem użyć wersji trail BootIt-a i czy w związku z
> tym, że to jest trial nie zostawi to narzędzie jakiś informacji
> na dysku aby skontrolować ile razy było uruchomione. No i czy uda
> mi się zwiększyć rozmiar tej partycji po skopiowaniu BootIt-em.

BootIt nie modyfikuje dysku bez Twojej zgody. Nie wymaga też instalacji
na hdd, można go uruchamiać z dyskietki lub z CD. Nie ma on wówczas
oczywiście możliwości weryfikacji, czy czas przeznaczony na testowanie
nie został już przekroczony. Jesto to sprawdzane tylko w przypadku
instalacji na hdd i pracy w charakterze boormanagera.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/