Re: BootIT NG [duże dyski a narzędzia dosowe]

Autor: daek <daek_at_na-berdyczow.poczta.fm.invalid>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 05:13:17 MET

W wiadomości <news:nhg3rd.qvb.ln@kwinto.prv> Michal Kawecki
obwieścił(a) wszem i wobec:

> Użytkownik "latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości

> Hm. Poproszę o odpowiedź na jedno pytanie: czy BIOS widzi ten napęd w
> całości?

To ja przy okazji poproszę o wyjaśnienie, czy i jakie nieprzyjemności
mogą spotkać szczęśliwego posiadacza HDD >~138 GB - przy okazji używania
narzędzi dosowych lub działań w DOSie :)

W konkretnym przypadku:
a/ BIOS (Asus A8N-SLI Premium) natywnie widzi oba napędy (2xSamsung
HD160JJ 160 GB SATA);
b/ hdd0: żadna z partycji (podstawowych ani dysków logicznych) nie jest
większa niż 32 GB - FAT i FAT32;
c/ cała pojemność tego dysku jest widziana w DOSie;
d/ hdd1 (taki sam jak hdd0) - FAT (mała, widziana w DOS), FAT32 (<32 GB,
widziana w DOS), NTFS i ext2 (partycje >32 GB).

Wszędzie można poczytać o BigLBA i win98, a nie udało mi sie znaleźć nic
konkretnego o ewentualnych zgubnych skutkach adresowania 48bit + DOS :)

TIA

--
    /\_/\
    =o_o=        Pozdrowienia