Re: BootIT NG - write error

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 23 Jan 2006 - 21:56:00 MET

Użytkownik "latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości
news:dr3a9c$34f$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> postanowilem parę partycji systemowych zbackupować
> do plików .img.
>
> W jednym przypadku wystąpił problem:
> nowiutki dysk Samsung 160 GB pata,
> pastycja systemowa 15 GB i druga partycje - wielka, prawie pusta.
> Odpalilem z CD, i próbowałem image systemowej partycji
> zapisac jako plik na tej drugiej.
> Niestety - mniej wiecej w połowie procesu wyskakiwał błąd:
> "Write error or out of space"
> (out of space wykluczam :-)
>
> Pytanie - czy moze to "się zdarza" temu programowi, czy naprawdę
> miałem jakiś fizyczny problem z dyskiem?

Hm. Poproszę o odpowiedź na jedno pytanie: czy BIOS widzi ten napęd w
całości?

> SMART - nie wykazuje niczego podejrzanego (dla mnie).
> Systemowy (pod XP) scandisk, z opcją testowania powierzchni
> - także nic nie znalazł, ale wydaje mi się, że on i tak by nic
> nie powiedział, jakby nawet znalazł.

Na pewno znalazłbyś stosowne informacje w Dzienniku systemowym.

> Jak pisalem - dysk jest nowy, pracuje świetnie, szybko,
> niedawno był formatowany bez problemów.
>
> Czy możecie polecić równie fajne, ***darmowe***
> i sympetyczne narzędzie jak BootIT, ale służące
> do przeskanowania fizycznego powierzchni dysku?
> Może być pod DOS (lub pseudo DOS-a :-)
> ale pod Windows byłoby chyba milej.

Myślę, że dyski powinno się testować programami diagnostycznymi ich
producentów. Tu znajdziesz ich pełną listę:
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

P.S. Do szybkiego robienia obrazów partycji polecam Drive Snapshot
http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm albo jego darmowy odpowiednik
DriveImage XML. Tego ostatniego nie testowałem, a tego pierwszego używam
na co dzień.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/