Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 13:31:55 MET DST

*** Piotr Smerda <piotrs00@go2hell.pl>:

> Dopełnia nazwy katalogów i plików w *bieżącym* katalogu ale
> odpowiednie rozszerzenia, by robił to co bash są możliwe do
> zainstalowania.

Jakie?

> Po doinstalowaniu jakichś pakietów i rozszerzeń, standardowy wielu
> rzeczy ni potrafi.

Rozumiesz co napisałem? Specjalnie podałem *polecenia* *wbudowane* - to
występuje w każdym bashu, to nie są rozszerzenia.

Poza tym to nie są żadne specjalne rozszerzenia. Ustawiają kilka
zmiennych i funkcji w środowisku - to nie są binarne programy, tylko
zestawy skryptów.

Np. z bash masz jakiś swój skrypt robiący coś i przyjmujący parametry,
możesz sobie zdefiniować odpowiednią funkcję dla własnego programu i dla
niego też będzie Ci dopełniało, z cmd.exe tak nie możesz.

> Owszem, ma tony różnych poleceń, ale przy znajomości
> WSH/Perla/JScriptu możesz robić w cmd

Hehe w cmd.exe to możesz co najwyżej uruchomić te skrypty, nie cmd.exe
je interpretuje.

> wiele rzeczy bardzo podobnie jak w uniksach. Sam piszę skrypty w taki
> sposób by dało się je wykorzystać na uniksach i na Windows (z małymi
> przeróbkami w każdą ze stron).

Ale to raczej nie są skrypty cmd.exe ani WSH. :)

> Argumentacja typu "a bash jest lepszy bo ma coś czego nie ma cmd"

Ja nie argumentuje w ten sposób po prostu odpowiedziałem na pytanie czy
w cmd.exe da się mieć taką funkcjonalność klawisza [tab] jak w bash -
nie da się. Nie mówię co lepsze co gorsze, ten wybór to już pozostawie
czytelnikowi.

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )