Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 13:53:59 MET DST

On Thu, 21 Apr 2005 13:31:55 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> Jakie?

Patrz drugi podwątek.

> Rozumiesz co napisałem? Specjalnie podałem *polecenia* *wbudowane* - to
> występuje w każdym bashu, to nie są rozszerzenia.

Rozumiem. CMD też ma *polecenia* *wbudowane* - występują w każdym CMD i
korzystając z nich też można pisać skrypty interpretowane przez CMD

> Poza tym to nie są żadne specjalne rozszerzenia. Ustawiają kilka
> zmiennych i funkcji w środowisku - to nie są binarne programy, tylko
> zestawy skryptów.
>
> Np. z bash masz jakiś swój skrypt robiący coś i przyjmujący parametry,
> możesz sobie zdefiniować odpowiednią funkcję dla własnego programu i dla
> niego też będzie Ci dopełniało, z cmd.exe tak nie możesz.

> Hehe w cmd.exe to możesz co najwyżej uruchomić te skrypty, nie cmd.exe
> je interpretuje.

CMD posiada też swój "język" i ten "język" też jest interpretowany. Jakie
to *wbudowane* polecenia ma bash, których w jakiś sposób nie dałoby się
oprogramować w CMD? Przykładzik?

> Ale to raczej nie są skrypty cmd.exe ani WSH. :)

Nie są - są to skrypty wykorzystujące polecenia zewnętrzne bo sam bash jest
ubogi jeśli chodzi np o obróbkę tekstu, obsługę plików itp.

> Ja nie argumentuje w ten sposób po prostu odpowiedziałem na pytanie czy
> w cmd.exe da się mieć taką funkcjonalność klawisza [tab] jak w bash -
> nie da się. Nie mówię co lepsze co gorsze, ten wybór to już pozostawie
> czytelnikowi.

Nie odpowiedziałeś na pytanie autora a na pytanie utworzone przez siebie.
Twoja argumentacja jest argumentacją bywalców p.c.o.a. - nie jest poparta
solidnymi argumentami a opiera się na zmodyfikowanych zdaniach wyrwanych z
kontekstu.

--
Pozdrawiam
Piotrek