Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 13:22:39 MET DST

On Thu, 21 Apr 2005 12:49:15 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> (...)

???

> OK może tak:
>
> cmd.exe:
> * dopełnia nazwy plików i katalogów w bierzącym katalogu (nie potrafi
> zejść głębiej bo nie odróżnia katalogu od pliku - musisz ręcznie
> dostawiać "\")
> * dopełnia nazwy poleceń w ścieżce systemowej
> * nie może zostać rozszerzone

Dopełnia nazwy katalogów i plików w *bieżącym* katalogu ale odpowiednie
rozszerzenia, by robił to co bash są możliwe do zainstalowania.

> bash(w dowolnej wersji):
> * rozróżnia kontekst dopełniania np. co innego dopełnia dla polecenia
> (to jest polecenie wbudowane - niezależne od implementacji/wersji)
> "exec" (jedynie pliki wykonywalne i katalogi), a co innego dla
> polecenia (również wbudowanego) "cd"
> * dopełnianie jest *programowalne* - co oznacza, że możesz je dowolnie
> rozszerzać

Po doinstalowaniu jakichś pakietów i rozszerzeń, standardowy wielu rzeczy
ni potrafi.

> * ma tony innych funkcji i poleceń wbudowanych, których cmd.exe nie ma
> (polecam sobie porównać manuale do obu interpreterów)

Owszem, ma tony różnych poleceń, ale przy znajomości WSH/Perla/JScriptu
możesz robić w cmd wiele rzeczy bardzo podobnie jak w uniksach. Sam piszę
skrypty w taki sposób by dało się je wykorzystać na uniksach i na Windows
(z małymi przeróbkami w każdą ze stron).

Argumentacja typu "a bash jest lepszy bo ma coś czego nie ma cmd" jest wg
mnie śmieszna, bo nie znam osobiście osób, które "zamknęły się w świecie"
basha czy cmd i nie znają nic więcej.
Prawdziwą potęgę bash i cmd pokazują we wprawnych rękach osoby znającej nie
tylko polecenia shellowe/konstrukcje strukturalne/składnię, ale osoby która
umie to połączyć i wykorzystać także zewnętrzne narzędzia.
Poza tym temat bardziej pasuje na p.c.o.a. a nie na p.c.o.m.w.

--
Pozdrawiam
Piotrek