Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 12:49:15 MET DST

*** Piotr Smerda <piotrs00@go2hell.pl>:

> Wyciąłeś fragment w którym też o wersjach mówiłem.

(...)

> Nie wiem - napisz coś więcej bo mnie nie przekonałeś.

OK może tak:

cmd.exe:
* dopełnia nazwy plików i katalogów w bierzącym katalogu (nie potrafi
  zejść głębiej bo nie odróżnia katalogu od pliku - musisz ręcznie
  dostawiać "\")
* dopełnia nazwy poleceń w ścieżce systemowej
* nie może zostać rozszerzone

bash(w dowolnej wersji):
* rozróżnia kontekst dopełniania np. co innego dopełnia dla polecenia
  (to jest polecenie wbudowane - niezależne od implementacji/wersji)
  "exec" (jedynie pliki wykonywalne i katalogi), a co innego dla
  polecenia (również wbudowanego) "cd"
* dopełnianie jest *programowalne* - co oznacza, że możesz je dowolnie
  rozszerzać
* ma tony innych funkcji i poleceń wbudowanych, których cmd.exe nie ma
  (polecam sobie porównać manuale do obu interpreterów)

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )