Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 12:13:13 MET DST

On Thu, 21 Apr 2005 11:51:05 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> RTFM
>
> Dopełnia również nazwy zmiennych i tony innych rzeczy, np. opcje dla
> programu, piszesz:
>
> $ foo -[tab]

Dziwne że bash na moim Debianie po wklepaniu "mv -<TAB>" nie podał mi opcji
jakie mogę użyć. Czary panie ...
GNU bash, version 3.00.16(1)-release (i386-pc-linux-gnu)
Copyright (C) 2004 Free Software Foundation, Inc.

> [...]
>
> -bar -- opcja bar
> -fofof -- opcja fofof
> -etc -- opcja etc
>
> Albo np. listę zainstalowanych pakietów, albo cokolwiek - po prostu w
> bash za tab completion odpowiadają wewnętrzne funkcje powłoki i możesz
> je modyfikować, że będą dopełniały cokolwiek. Z cmd.exe co byś nie
> zrobił to dopełnia jedynie ze ścieżki systemowej i bierzącego katalogu -
> możesz stanąć na głowie, a tego nie zmienisz. Że już nie powiem o np.
> formatowaniu poleceń przy wpisywaniu w interpreter (np. wcięcia po for
> itd.). Serio cmd.exe to bieda straszna. :>

Bash wyświetla listę zainstalowanych pakietów? Hmmm ciekawe rzeczy prawisz.
Podaj może jakąś magiczną kombinację klawiszy by wyświetlić listę
zainstalowanych pakietów, bo jakoś mi się w to wierzyć nie chce.
A co do cmd i dopełniania z %PATH% i bieżącej ścieżki to chyba jednak stoję
na głowie bo po wklepaniu np fsum D:\<TAB> będę miał dostęp do plików z D:\
mimo że pracuję np na C:\
Piszesz o modyfikacjach - a to już są zmiany w samym bashu. CMD ma swój
język skryptowy, jest też WSH. Nie porównuję funkcjonalności shelli
uniksowych z cmd bo to 2 oddzielne programy. W wątku tym zajmujemy się
tylko dopełnianiem poleceń i katalogów co poprawki w rejestrze podane
przeze mnie robią.

> To bardzo niewiele.

Jak to niewiele? Jest to to o co pytał autor wątku.

> A kto każe używać bash BTW? Jest sporo innych powłok np. zsh poza tym
> bash daje się rozszerzać o własne funkcje dopełniania, cmd.exe nie
> bardzo.

Pewnie że można używać csh/tcsh i innych ale to już wymaga
doinstalowania/zmiany shella itp. W Windows też możesz doinstalować csh.

--
Pozdrawiam
Piotrek