Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 12:57:14 MET DST

*** Piotr Smerda <piotrs00@go2hell.pl>:

> Dziwne że bash na moim Debianie po wklepaniu "mv -<TAB>" nie podał mi opcji
> jakie mogę użyć. Czary panie ...

Może:
# apt-get install bash-completion

? :>

Zainstaluje Ci zestaw funkcji programujących dopełnianie...

(...)

> Bash wyświetla listę zainstalowanych pakietów? Hmmm ciekawe rzeczy
> prawisz. Podaj może jakąś magiczną kombinację klawiszy by wyświetlić
> listę zainstalowanych pakietów, bo jakoś mi się w to wierzyć nie chce.

Jak jest w odpowiednim środowisku to to robi, chodziło mi o to, że w
bashu dopełnianie jest *programowalne* w cmd.exe nie jest. I to jest
zasadnicza różnica.

A jak chcesz to dopełnianie pakietów to zrób:

# apt-get install bash-completion
$ bash
$ apt-get install[tab]

> A co do cmd i dopełniania z %PATH% i bieżącej ścieżki to chyba jednak
> stoję na głowie bo po wklepaniu np fsum D:\<TAB> będę miał dostęp do
> plików z D:\ mimo że pracuję np na C:\ Piszesz o modyfikacjach - a to
> już są zmiany w samym bashu.

Nie to nie są zmiany w bashu. Chyba że Twoim zdaniem ustawienie kilku
zmiennych to jest zmiana w bash'u.

> CMD ma swój język skryptowy,

Ubogi.

> jest też WSH. Nie porównuję funkcjonalności shelli uniksowych z cmd bo
> to 2 oddzielne programy. W wątku tym zajmujemy się tylko dopełnianiem
> poleceń i katalogów co poprawki w rejestrze podane przeze mnie robią.

OK to co napisałem wyżej, w bash jest ono programowalne, w cmd.exe nie
jest.

> Jak to niewiele? Jest to to o co pytał autor wątku.

Autor pytał również czy "w konsoli Windows (cmd.exe) można mieć
funkcjonalność tabulatora taka jaka jest w Linuksie (konkretnie shell
bash)" - nie można. To co Ty sugerujesz nie jest odpowiednikiem
funkcjonalności bash w tej dziedzinie, a jej wątłą namiastką.

Wiem. :)

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )