Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 11:51:05 MET DST

*** Piotr Smerda <piotrs00@go2hell.pl>:

> A w bashu, że tak spytam, to co niby Ci TAB rozwiązuje? Dopełnia
> jedynie polecenia zawarte w $PATH i uzupełnia nazwy plików w podanym
> katalogu.

RTFM

Dopełnia również nazwy zmiennych i tony innych rzeczy, np. opcje dla
programu, piszesz:

$ foo -[tab]

I wywala Ci dostępne opcje wraz z opisami:

-bar -- opcja bar
-fofof -- opcja fofof
-etc -- opcja etc

Albo np. listę zainstalowanych pakietów, albo cokolwiek - po prostu w
bash za tab completion odpowiadają wewnętrzne funkcje powłoki i możesz
je modyfikować, że będą dopełniały cokolwiek. Z cmd.exe co byś nie
zrobił to dopełnia jedynie ze ścieżki systemowej i bierzącego katalogu -
możesz stanąć na głowie, a tego nie zmienisz. Że już nie powiem o np.
formatowaniu poleceń przy wpisywaniu w interpreter (np. wcięcia po for
itd.). Serio cmd.exe to bieda straszna. :>

(...)

> Ale masz jakieś wsparcie? Jest to bardzo wygodne i działa doskonale. I
> nie jest "cośtam dopełniane" tylko są dopełniane i ścieżki i nazwy
> plików.

To bardzo niewiele.

> Poza tym w bashu przy standardowej konfiguracji masz jedynie beep
> jeśli pasuje kilka nazw plików, przy dwukrotnym TAB masz listę plików
> a w CMD.exe masz kolejne nazwy pasujące do wzorca.

A kto każe używać bash BTW? Jest sporo innych powłok np. zsh poza tym
bash daje się rozszerzać o własne funkcje dopełniania, cmd.exe nie
bardzo.

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )