Re: Jak odzyskac dane z dysku? Raczej dla expertow...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 21:16:17 MET DST

Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości
news:tp20w5emkv3z.f47dqdwvpiw4$.dlg@40tude.net...
> On Tue, 19 Apr 2005 20:29:36 +0200, Michal Kawecki wrote:
[...]
> Wiesz, można jeszcze dobrać się do dysku spod innych systemów
> operacyjnych (linux, Solaris). Parę razy trafiły mi się dyski,
> których Windows nijak nie chciał zobaczyć a np Debian zobaczył
> bezproblemowo. Ostatnim tego typu dyskiem był IBM 30GB, na którym
> Windows uparcie wykrywał badsectory. Podpiąłem go do Debiana
> (Woody), sformatowałem pod ext2/ext3, kilka razy puściłem
> badblock-checkera i do tej pory dysk mi służy. Nie trzymam na nim
> ważnych danych, ale zawsze mam te 30GB tempa na linuksie :)

Ależ zgadzam się z Tobą i tylko uzupełniam Twoje podpowiedzi ;-). Jak
tylko zrobi się porządek z MBR-em i odzyska dostęp do danych na
partycji, to można zajrzeć tam spod Linuksa. Albo użyć dowolnego
programu do odczytu danych z NTFS spod DOS-a, powiedzmy Active
Partition Recovery bądź darmowego NTFS Reader for DOS. One olewają
wiele niuansów, na których Windows może się wyłożyć. Jeśli jednak
myślisz raczej o tym, że Linuks da sobie radę z nadpisaniem MBR które
nie jest możliwe proponowanymi przeze mnie (dyskietkowymi) programami,
to szczerze w to wątpię...

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/