Re: Jak odzyskac dane z dysku? Raczej dla expertow...

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 21:44:41 MET DST

*** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px>:

> Ależ zgadzam się z Tobą i tylko uzupełniam Twoje podpowiedzi ;-). Jak
> tylko zrobi się porządek z MBR-em i odzyska dostęp do danych na
> partycji, to można zajrzeć tam spod Linuksa.

MBR Ci niepotrzebny, możesz uruchomić Linuksa z płyty.

> Albo użyć dowolnego programu do odczytu danych z NTFS spod DOS-a,
> powiedzmy Active Partition Recovery bądź darmowego NTFS Reader for
> DOS.

To ja bym jednak wolał Linuksa, ma chociażby obsługę sieci. :)

> One olewają wiele niuansów, na których Windows może się wyłożyć. Jeśli
> jednak myślisz raczej o tym, że Linuks da sobie radę z nadpisaniem MBR
> które nie jest możliwe proponowanymi przeze mnie (dyskietkowymi)
> programami, to szczerze w to wątpię...

A co za problem w nadpisaniu MBR? Użyj dd.

Na prawdę polecam:
http://www.sysresccd.org/

Super do recovery, no ale trzeba znać podstawy Linuksa.

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )