Re: Outlook a pozostawianie kopii wiadomości na serwerze

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 21 Jan 2005 - 00:12:32 MET

Użytkownik "piter72" <piter_mg@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:LvWHd.4267$2e4.2772@news.chello.at
> Witam,
>
> mam sytuacje taka, ze wiadomosci w firmie na skrzynkach uzytkownikow
> sa trzymane na zewnetrznym serwerze (poczta odbierana jest po POP3).
> Na koncowkach ludzie maja Outlooki 2000 i 2003 oraz niektorzy OE.
> Jest wymog, aby kopia wiadomosc byla pozostawiana na serwerze.

A nie lepiej przejść na IMAP? Chyba nie ma lepszego rozwiązania dla
Twoich potrzeb.

> Zdarza sie sytuacja, ze uzytkownik zmienia stanowisko, a co za tym
> idzie trzeba
> ustawic mu od nowa profil. Niestety, za kazdym razem przy takiej
> operacji jest
> konieczne sciagniecie wszystkich wiadomosci z serwera - jak wiadomo
> samo podpiecie pstka czy dbx nic nie da, bo wtedy stworza sie
> duplikaty. W przypadku,
> gdy niektore osoby maja duzo wiadomosci do sciagniecia jest czasem i
> 300MB, co przy obciazonym przez ludzi laczu jest sporym problemem;

jw

Przy IMAP ściągać można same nagłówki, co trwa kilka sekund. Sam mam tak
rozwiązaną pocztę - każdy może pracować na dowolnym stanowisku, a nawet
i poprzez Internet...

> [...]
> timeoutow w kliencie.
>
> Zaczalem sie zastanawiac czy jest jakas mozliwosc, aby "oszukac"
> outlooka czy oe
> na nowym profilu, ze wiadomosci z serwera juz zostaly pobrane - w
> sensie podlaczam
> po prostu starego pst/dbx i nie musze sciagac z serwera np. 1000
> wiadomosci. Wydaje mi sie, ze taka informacja musi byc gdzies
> zapisywana lokalnie w outlooku,
> ale nie wiem gdzie. Szukalem informacji w necie na ten temat, ale na
> nic ciekawego nie trafilem, dlatego pisze na grupe. Moze ktos z Was

Pewnie że można. Wystarczy podmienić sam plik z pocztą .pst albo - w
przypadku OE - cały katalog z dbx-ami. Najlepiej, gdyby każdy user miał
własny katalog przechowywania poczty, wystarczy się tylko między nimi
przełączać. To rozwiązanie działa także i po sieci, tyle że ścieżki do
sieciowego folderu przechowywania nie wpiszesz z palca, trzeba to robić
bezpośrednio w rejestrze, np. skryptem startowym.

/odpowiadając zmień px na pl/