Outlook a pozostawianie kopii wiadomości na serwerze

Autor: piter72 <piter_mg_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 23:44:59 MET

Witam,

mam sytuacje taka, ze wiadomosci w firmie na skrzynkach uzytkownikow sa
trzymane na zewnetrznym serwerze (poczta odbierana jest po POP3). Na
koncowkach ludzie maja Outlooki 2000 i 2003 oraz niektorzy OE. Jest wymog,
aby kopia wiadomosc byla pozostawiana na serwerze.

Zdarza sie sytuacja, ze uzytkownik zmienia stanowisko, a co za tym idzie
trzeba
ustawic mu od nowa profil. Niestety, za kazdym razem przy takiej operacji
jest
konieczne sciagniecie wszystkich wiadomosci z serwera - jak wiadomo samo
podpiecie pstka czy dbx nic nie da, bo wtedy stworza sie duplikaty. W
przypadku,
gdy niektore osoby maja duzo wiadomosci do sciagniecia jest czasem i 300MB,
co przy obciazonym przez ludzi laczu jest sporym problemem;

Ostatnio firma wymienia stopniowo komputery i ... w tym tygodniu przeszedlem
ten
proces u szesciu uzytkownikow. Moze czlowieka szlag trafic, zwlaszcza jak
np. po sciagnieciu kilkudziesieciu mega otrzymuje komunikat, ze "limit czasu
operacji przekroczony", mimo maksymalnego wydluzenia timeoutow w kliencie.

Zaczalem sie zastanawiac czy jest jakas mozliwosc, aby "oszukac" outlooka
czy oe
na nowym profilu, ze wiadomosci z serwera juz zostaly pobrane - w sensie
podlaczam
po prostu starego pst/dbx i nie musze sciagac z serwera np. 1000 wiadomosci.
Wydaje mi sie, ze taka informacja musi byc gdzies zapisywana lokalnie w
outlooku,
ale nie wiem gdzie. Szukalem informacji w necie na ten temat, ale na nic
ciekawego nie trafilem, dlatego pisze na grupe. Moze ktos z Was spotkal sie
z takim problemem i zna
jakies rozwiazanie tej kwestii... ? :)

pozdrawiam, Piotrek