Re: Pilne !! Ludzie pomóżcie bo mnie k...ca strzeli - połączenia telefoniczne

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 21 Jan 2005 - 00:05:38 MET

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prdh_dmt_odlv.asp
> http://support.microsoft.com/kb/314068/pl
> http://support.microsoft.com/kb/314068/en-us
>
> Po pierwsze ACPI nie zwiększa ilości przerwań jak sugerowałeś. Robi

Oj, nie zrozumieliśmy się. Ja tylko napisałem, że włączenie ACPI pozwala
na wykorzystanie już istniejącego mechanizmu współdzielenia przerwań.

> [...]
>
> Natomiast ResKit mówi tak:
> Windows XP Professional assigns device resources and ignores BIOS
> settings. This includes re-assigning IRQ, DMA, and Input Output (I/O)
> resources and arbitrating conflicts for all PCI devices. Because
> Windows XP Professional ignores the Plug and Play BIOS setting and
> uses ACPI, the BIOS setting can be left at either Yes/Enabled or
> No/Disabled. However, it is recommended that you set this option to
> No/Disabled.
>
> I teraz pytanie jaka jest różnica między "rebalance" a "assign".

Rebalance - pewnie chodzi o zmianę "w locie" ustawień wykrytego sprzętu
w zależności od aktualnych parametrów przydzielonych mu przez BIOS. W
Windows AFAIK trzeba do tego odinstalować urządzenie i zainstalować je
ponownie. Może to być potrzebne na przykład po przełożeniu karty do
innego slotu PCI, w którym poprzednie ustawienia (przerwania, adresy
I/O) są niedostępne.

> BIOS w trybie Plug&Play nie inicjuje wszystkich urządzeń, inicjuje
> tylko wymagane do uruchomia systemu. Nie pamiętam gdzie to
> przeczytałem, ale tak to zapamiętałem. Natomiast przy ustawieniu
> No/Disabled wszystkie urządzenia są inicjowane przez BIOS. Tak więc
> wygląda na to, że aby przypisać zasoby urządzeniom system musi
> właśnie dokonać ich ponownego zrównoważenia. Pojawia się pewien zamęt
> w temacie czy BIOS, czy system odpowiada za przydzielanie przerwań.

Nie ma tu zamętu - po włączeniu ACPI to system przydziela przerwania,
nie BIOS, niezależnie od ustawienia PnP OS. Możesz to łatwo poznać po
tym, że wszystkie urządzenia PnP mają przydzielone jedno "wirtualne"
przerwanie - 9.

> Natomiast KB sugeruje, że ACPI jakoś ułatwia współdzielenie przerwań:
> W systemie Windows urządzenia PCI mogą współużytkować przerwania IRQ.
> Zasady zgodności z technologią Plug and Play, które są zdefiniowane w
> specyfikacji PCI, określają, że karty są konfigurowane przez system
> BIOS komputera, a następnie badane przez system operacyjny i
> zmieniane, jeśli to konieczne. Normalnym zachowaniem urządzeń PCI
> jest współużytkowanie przez nie przerwań IRQ, szczególnie w przypadku
> komputerów ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) z
> włączoną obsługą interfejsu Windows ACPI.

No właśnie. Instalacja Windows przy włączonym ACPI w BIOS-ie powoduje
zainstalowanie odpowiedniej wersji hal.dll, a w konsekwencji włączenie
mechanizmu własnej obsługi przerwań.

> Co oczywiście nie przeszkadza powstawaniu problemów przy
> współdzieleniu przerwań mimo, że dawno już slotów ISA się nie
> spotyka. Urządzenia ISA aktualnie występują tylko w menadżerze
> urządzeń jako zintegrowane z płytą główną. Same zjadają z 10 przerwań.

No nie wiem... jakich na przykład problemów?
Jako ISA są u mnie na przykład wyświetlane porty COM, LPT i bodajże
PS/2.

> W opisanym w poprzedniej wiadomości przypadku modem ISDN był na
> karcie PCI. Producent (Teles) jednak wyraźnie zastrzegł, że
> urzędzaenie nie obsługuje współdzielenia przerwań. Tak więc ręczna
> manipulacja przy przerwaniach w BIOS wydaje się, że czasem może być
> potrzebna.

Jest - ale tylko wtedy, gdy producent nie potrafi sobie poradzić z
prawidłową implementacją mechanizmu współdzielenia przerwań. W takim
wypadku pozostaje wyłączenie ACPI, reinstalacja systemu i ręczne
wymuszanie przerwań. Takie urządzenie raczej na pewno nie posiada
certyfikatu zgodności z Windows... BTW jaki to model modemu?

/odpowiadając zmień px na pl/