Re: Udostepnianie zasobow na haslo (XP-->98)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 16:01:05 MET

Użytkownik "latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości
news:cr12a1$pig$1@news.onet.pl

> No niestety, ale nie!
> Proste udostepniania bylo i jest tam włączone
> i niestety jest naprawdę proste - mogę tylko
> właczać/wyłaczać mozliwosc modyfikacji udostepnionych
> zasobów.
>
> Natomiast wyłaczenie prostego, powoduje komplikacje,
> które mnie przerosły -
> owszem, niby mogę niby ustalać prawa dla roznych uzytkowników,
> ale co z tego, skoro są to tylko uzytkownicy tego komputera,
> a nie ci z LAN-u! Moze to dlatego, że w LAN-ie są tylko win98
> i XP ich nie uznaje za uzytkowników?

Dokładnie tak jest - w tej chwili stacje logują się pewnie na konto
Gościa (czyli hmmm... nikogo ;)), a powinny logować się z nazwą i hasłem
użytkownika istniejącego w systemie XP. Będziesz mógł wówczas nadawać
każdej stacji osobne prawa dostępu do poszczególnych zasobów: partycji,
katalogów, a nawet pojedynczych plików - co spod Win98 nigdy nie byłoby
możliwe.

> Jest tam niby jakieś wyszukiwanie użytkowników,
> ale w nim jest tylko widoczny *ten* komp, a nie te z LAN-u.

A to już jest zupełnie inny problem. Zapoznaj się z
http://banita.pl/konf/smbudostwinxp.html.

> Reasumując - niezaleznie od tego czy wlaczę proste uzupełnianie,
> czy wyłaczę - i tak nie mogę uzaleznić dostępu od hasła :-(

Możesz, tylko po prostu - jak widzisz - działa to nieco inaczej. Jak tak
bardzo tęskisz za starymi czasami, to pobaw się tym: Sharpeware
ShareManager http://www.sharpeware.com, freeware. Wydaje mi się, że on
zadziała właśnie tak jak tego oczekujesz.

> Nie mogę pojąć, czemu wywalilo to z XP, skoro pod 98
> działało to dobrze :-(

E tam. Nie wiem czy wiesz, że te prościutkie zabezpieczenia w Win98 mógł
złamać pierwszy lepszy skaner ściągnięty z Internetu. Nie masz żadnej
pewności, że kiedyś któryś z userów nie postanowił okazać się lepszy od
admina... ;->

/odpowiadając zmień px na pl/