Re: ratujcie - zniknely partycje i dane

Autor: Marcin Z. <mziel-nospam_at_szczecin.home.pl>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 11:48:12 MET DST

Użytkownik "Michal Kawecki" napisał w wiadomości

> IMO wystarczyłby zwykły fdisk /mbr. Patrz wczorajszy wątek "Jak
> przenieść system". Ponadto nie bardzo kojarzę po co zakładałeś jakies
> partycje na tym drugim dysku, wszak Ghost to robi sam z siebie podczas
> kopiowania partycji......

Pytanie: czy fdisk /mbr (z win98) radzi sobie z dyskami pracujacymi w NTFS
pod WinXP? Byly na nim 3 podstawowe partycje i kazda w NTFS.
Zakladalem partycje gdyz co prawda GHOST radzi sobie z przenoszeniem calych
dyskow twardych z zachowaniem ilosci partycji ale ja chcialem troche
zmodyfikowac ich pojemnosci.

> To masz problem :-(. Podejrzewam, że zapomniałeś o autowykrywaniu dysków
> w BIOS-ie. One muszą zostać wykryte jako LBA. Druga możliwa przyczyna -
> używałeś kiedyś programu typu Disk Manager, MaxBlast czy też EZ-Drive do
> spartycjonowania starego dysku. Trzecia - dyski się gryzą ze sobą albo
> BIOS ma błędy.

Teraz juz wiem, ze bylo to spowodowane nie blednym ustawieniem w BIOSie
tylko jumperem na dysku twardym (32GB Limit Capacity)

> Cóż. Jeśli miałeś tam Disk Managera, to sprawa się komplikuje. Jeśli nie
> miałeś, to być może uda się odtworzyć poprzednią strukturę partycji
> programem Testdisk http://www.cgsecurity.org/. Warunek - dysk musi być
> poprawnie wykryty przez BIOS.

Nie kumam za bardzo. Zadnego zewnetrznego programu do zarzadzania partycjami
nie mialem, tylko ten spod WinXP. (Narzedzia Administracyjne/Zarzadzanie
komputerem/Zarzadzanie dyskami)

> Oczywiście możesz użyć czegoś w rodzaju PC Inspector File Recovery
> http://www.convar.de (free) czy też płatnego Easy Recovery, ale wówczas
> będziesz musiał się pogodzić z utratą sporej części swoich danych.

Ale mi chodzi tylko o przywrocenie dawnego ukladu partycji z ich FATami. Z
tego co pamietam, kopie FATow sa zawsze zdublowane na dyskach.

M.