Re: ratujcie - zniknely partycje i dane

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 11:27:16 MET DST

Użytkownik "Marcin Z." <mziel-nospam@szczecin.home.pl> napisał w
wiadomości news:clqbbc$115$1@zeus.man.szczecin.pl
> Ale namieszalem. Mialem sobie dysk 60 GB i WinXP. Chcialem podmienic
> ten 60GB na 120GB. W tym celu zgralem kazda partycje na drugi dysk za
> pomoca GHOSTa (wczesniej pozakladalem odpowiednia ilosc

Ghost to nie jest kompletne rozwiązanie problemu, jak to niektórzy
usiłują (także i na tej grupie) imputować....

> partycji-3szt.). Zamienilem dyski i nic, system nie uruchamial sie.

IMO wystarczyłby zwykły fdisk /mbr. Patrz wczorajszy wątek "Jak
przenieść system". Ponadto nie bardzo kojarzę po co zakładałeś jakies
partycje na tym drugim dysku, wszak Ghost to robi sam z siebie podczas
kopiowania partycji......

> No wiec na nowym zainstalowalem ponownie winXP (i tak musialem to
> zrobic predzej czy pozniej). Przeszedlem na stary dysk i "Kreatorem
> transferu plikow i ustawien" zgralem moje stare ustawienia. Dodam, ze
> jak oba dyski byly podlaczone (w kombinacji master-slave i odwrotnie)
> to zaden z systemow, zarowno ten stary, jak i ten nowy, nie widzial
> drugiego dysku. Nowy system chcial zainicjowac ten stary dysk wiec mu
> pozwolilem. Dopiero pozniej zauwazylem, ze rozpoznawal ten dysk (60
> GB) jako dysk 1590 GB.

To masz problem :-(. Podejrzewam, że zapomniałeś o autowykrywaniu dysków
w BIOS-ie. One muszą zostać wykryte jako LBA. Druga możliwa przyczyna -
używałeś kiedyś programu typu Disk Manager, MaxBlast czy też EZ-Drive do
spartycjonowania starego dysku. Trzecia - dyski się gryzą ze sobą albo
BIOS ma błędy.

> Zmierzajac do sedna, zainicjowanie starego dysku w nowym systemie
> spowodowalo, ze teraz na starym nie ma zadnych zdefiniowanych
> partycji a co za tym idzie, nie mam dostepu do danych, ktore na nim
> pozostaly.
>
> Bardzo prosze o pomoc, moze jest jakies narzedzie, przywracajace dawne
> ustawienia partycji? Mialem na tamtym dysku bardzo cenne dane no i
> oczywiscie wszelkie ustawienia, ktore chcialem przeniesc na nowy
> system. Bedze wdzieczny za odpowiedz.

Cóż. Jeśli miałeś tam Disk Managera, to sprawa się komplikuje. Jeśli nie
miałeś, to być może uda się odtworzyć poprzednią strukturę partycji
programem Testdisk http://www.cgsecurity.org/. Warunek - dysk musi być
poprawnie wykryty przez BIOS.

Oczywiście możesz użyć czegoś w rodzaju PC Inspector File Recovery
http://www.convar.de (free) czy też płatnego Easy Recovery, ale wówczas
będziesz musiał się pogodzić z utratą sporej części swoich danych.

/odpowiadając zmień px na pl/