Re: ratujcie - zniknely partycje i dane

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 12:17:30 MET DST

Użytkownik "Marcin Z." <mziel-nospam@szczecin.home.pl> napisał w
wiadomości news:clqfbn$26q$1@zeus.man.szczecin.pl

> Pytanie: czy fdisk /mbr (z win98) radzi sobie z dyskami pracujacymi w
> NTFS pod WinXP? Byly na nim 3 podstawowe partycje i kazda w NTFS.
> Zakladalem partycje gdyz co prawda GHOST radzi sobie z przenoszeniem
> calych dyskow twardych z zachowaniem ilosci partycji ale ja chcialem
> troche zmodyfikowac ich pojemnosci.

Nie czytałeś wątku, do którego Cię odesłałem. Polecenie fdisk /mbr
byłoby tu użyte w ściśle określonym celu, który nie ma nic wspólnego ani
z "naprawą" MBR, ani z rodzajem i ilością partycji na dysku. Chodzi o
zresetowanie niewłaściwej literki partycji systemowej, przez co XP nie
chce sie uruchomić po sklonowaniu.

> Teraz juz wiem, ze bylo to spowodowane nie blednym ustawieniem w
> BIOSie tylko jumperem na dysku twardym (32GB Limit Capacity)

To nie powinno być problemów z odzyskaniem partycji TestDiskiem.

> Ale mi chodzi tylko o przywrocenie dawnego ukladu partycji z ich
> FATami. Z tego co pamietam, kopie FATow sa zawsze zdublowane na
> dyskach.

Zdecyduj się - albo mówisz o NTFS i jego MFT, albo o FAT32 i tablicach
FAT.

P.S. WinXP też nic nie "zabagnił", bo inicjalizacja dysku polega jedynie
na zapisaniu na nim tzw. podpisu dysku (nt-signature) w jego MBR.

/odpowiadając zmień px na pl/