Re: debata o jako ci - UKE - zapraszamy

Autor: Zboj <zboj_at__at_mnc.dot.pl>
Data: Thu 28 Apr 2011 - 12:14:14 MET DST

Użytkownik "wm" <g@wm.pn> napisał w wiadomości
news:ip8s81$1po$1@opal.futuro.pl...
> Teoretycznie ale taki parametr tak naprawdę nic nie mówi. Jak ma go podać
> sieć komórkowa która ma np. 5 mln użytkowników i całą masę łącz i
> nadajników, które stoją czasami w centrum miast a czasami na pustkowiach?

<cut>

Spójrz na to z kompletnie drugiej strony. Stawiając sprawę tak, jak to
opisujesz, należy uczciwie napisać:

"Oferujemy Internet o prędkości maksymalnej 7,2 Mb, jednak nie gwarantujemy
żadnych realnych parametrów transmisji. W szczególnych przypadkach
przepustowość może wynosić ZERO".

Brutalne? Ależ TAK! Ale prawdziwe. Nie ma znaczenia przy tym, czy CIR
określa się na 0 kbps lub brak CIR. Czy też zagwarantuje się 16 kbps.

W końcu do choroby - klienta interesuje to, co kupuje. Jak chcesz kupić auto
i za nie płacisz, to masz prawo nie zaakceptować otrzymania w zamian za cenę
jedynie folderu lub siedzenia pasażera.

Ty wprost mówisz - każdy niech płaci pełną cenę, a dostanie to, co mu BTS
wylosuje.

Nie zgadzam się z takim podejściem do sprawy i świadczenia usług. I nie ma
znaczenia, czy rozmawiamy o necie, obiadach, samochodach, czy wycieczkach
zagranicznych pt. kupiłem 5 gwiazdek, wylądowałem w motelu bo... przecież
nie wszędzie są przyzwoite hotele. No to do choroby tam gdzie ich nie ma -
należy sprzedawać motele.

Reasumując - albo robisz sieć z jakimś sensownym parametrem globalnym na
obszarze jej działania. Albo też kontraktujesz jakieś wartości minimalne i
jak klient dostanie szybciej w dobrym węźle, to jego zysk. I ja nie
twierdzę, że trzeba sprzedawać magię wielkich liczb. Piszę wyłącznie o
uczciwej reklamie i akwizycji. Uczciwie jest nawet załaczyć do umowy mapkę
(link do mapki) prędkości na różnych obszarach, na których CIR będzie różny.
I klient ma wtedy świadomość - ok - duże miasta to 1 Mb, miasteczka 256
kbps, a wieś to 128 kbps. Może szybciej, ale nie wolniej niż. I tyle.

Dyskusje pt. "NIEDASIĘ" są już nudne. Jak się nie da - to należy
przebranżowić się na sprzedaż pietruszki. Albo pisać wprost - ile się drodzy
klienci da - zobaczycie. Niczego nie gwarantujemy. I też jest jasne i
uczciwe.

Pozdrawiam,

Piotr Marciniak (ISP/KIKE)