Re: debata o jako ci - UKE - zapraszamy

Autor: wm <g_at_wm.pn>
Data: Wed 27 Apr 2011 - 12:49:09 MET DST

Teoretycznie ale taki parametr tak naprawd臋 nic nie m贸wi. Jak ma go
poda膰 sie膰 kom贸rkowa kt贸ra ma np. 5 mln u偶ytkownik贸w i ca艂膮 mas臋 艂膮cz i
nadajnik贸w, kt贸re stoj膮 czasami w centrum miast a czasami na pustkowiach?

Mam do wyboru dwa osiedla gdzie sprzedaj膮 ten sam CIR plus ile tylko da
si臋 wyci膮gn膮膰 z 艂膮cza.
Tylko na jednym mieszkaj膮 m艂odzi ludzie i ci膮gn膮 na pot臋g臋 przez ca艂膮
dob臋 a na drugim starsi kt贸rzy tylko czasami poklikaj膮 na www.
Oczywi艣cie o wiele korzystniej b臋dzie kupi膰 mieszkanie na drugim osiedlu
ale z CIRa to ja tego nie wyczytam. Musz臋 p贸j艣膰, po艣wieci膰 czas i zrobi膰
dobry wywiad. I jak go zrobi臋 to ju偶 ten CIR nie b臋dzie mi potrzebny do
niczego.

Inny przyk艂ad, dwa ISP z tym samym CIR tylko na jednym pingi s膮 po
kilkana艣cie milisekund na drugim po kilkaset.

Albo ISP z jednym du偶ym 艂膮czem, drugi z troch臋 s艂abszym ale posiadaj膮cym
tak偶e zapasowe. Drugi lepszy ale wed艂ug CIR lepszy pierwszy.

Albo ISP z szybkim doj艣ciem do zasob贸w w PL i drugi gdzie pakiety id膮
dooko艂a 艣wiata i na wej艣ciu jeszcze dodatkowo s膮 przycinane do 1Mb/s.

Inny przyk艂ad, sie膰 gdzie jest 10 klient贸w i 艂膮cze 10Mb/s, druga sie膰
10ty艣. klient贸w i 艂膮cze 10Gb/s. CIR ten sam ale drugiej sieci szybko艣膰
du偶o ponad CIR b臋dzie praktycznie zawsze a w nocy ponad 100Mb/s.
Na pierwszej w nocy b臋dzie mo偶e kilka Mb/s...

n臋.